Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
#207716
Jeg har en årrække nu, haft YOUSEEs boks, primært til at optage tv og kunne optage i HD. Men kors, hvor har der være (og der er stadig), bøvl med det billige skrammel!
Nu skal den ud!!

Men jeg skal stadig kunne optage og mit snart 5 år gamle Sony tv, kan ikke optage i sig selv.. Hvad skal jeg kigge efter?
Krav: Brugervenlighed (konen skal jo også kunne betjene den:-) og selvfølgelig, skal den optage i HD

Tip ønske:-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207718
Jeg kan forestille mig, at lysten hos jer er nok relativt lille til at prøve kræfter med endnu et YouSee-produkt, men jeg ville blot lige indskyde, at den nye YouSee-boks skulle komme i 1-2. kvartal af 2015.

Derudover så ved jeg ikke hvor meget I får ud af en anden harddiskoptager. Panasonic's får ros, men de er også svinedyre. Det er Samsung der laver YouSee-boksen og deres egne optagere er ikke ligefrem pragteksemplarer. LG's er også lidt bob-bob. Vi har anmeldelser af både Samsung og LG's 2013-modeller, hvis du vil have en idé om hvad man kan forvente:
http://www.flatpanels.dk/tests.php
Af Kozz
#207722
Jo, hvis de laver et godt produkt, så er det fint med mig:-) Men for dælen, det har taget dem LANG tid, at få smidt det skrammel ud, som de har tilbudt og så tilmed forlangt penge for det!

Tak for svaret
Af Grandahl
#207726
Alternativ købe et tv med twin tuner indbygget i tv, og smide det gamle tv i et andet værelse. I skal jo alligevel til at invistere, og i slipper for en boks :)
Af Kozz
#207728
Kan godt se, hvad du mener. Irriterende, med alle "de bokse" ... Men. Jeg er fint tilfreds, med mit Sony tv.. Hvad ville et nyt og mindst lige så godt TV koste, med twin tuner? Og det i sig selv, er vel ikke kun godt? Igen, brugervenlighed, størrelse på HD og alt det der?
#207752
Ja der er mange der har fået tilbudt de Boxe fra YouSee, synes nu man har haft det indtryk at de prakkede folk Boxene på, fordi de selv stod med et kæmpe lager som sku skydes af og ikke nødvendigvis fordi de fik de fik et bedre produkt rent tv mæssigt :p Er ialtfad det intryk jeg har fået gennem utallige kampagner de har ført i boligselskabs regi ! De har jo skullet ha skudt de gamle produkter af, for at få plads til nye og har lovet at de gamle Boxe kunne lidt rigeligt i forhold til virkeligheden :p Har frarådet mange at "opgradere" til en YouSee Box og vente på at diverse "børnesygdomme" skulle overstås inden :p Er altid en god taktik, ikke at springe på vognen blandt de første :)
Af Samsung40d6505
#207766
Rasmus Larsen skrev:men jeg ville blot lige indskyde, at den nye YouSee-boks skulle komme i 1-2. kvartal af 2015
http://www.flatpanels.dk/tests.php

Hmmmm

Yousee afviser, der er en ny boks på vej, bl.a. på facebook.

Men mon ikke, den nye boks skal være forberedt til efterfølgeren af dvb-c teknologien ?

2015 skule SD være udfaset, og Ultra HD skulle blive infaset i løbet af de næste 7 år
Af Samsung40d6505
#207919
Rasmus Larsen skrev:Så er det blot fordi supportfolkene ikke er blevet informeret.

Men det er nu altså ingen hemmelighed, at den kommer i 2015. Vi skriver blandt andet lidt om den her efter en snak med YouSee: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1412578720
Yousee facebook siger i dag :

"Vi er skam fint informeret og jeg kan desværre ikke give dig et andet svar

Louise"

https://www.facebook.com/youseedanmark/ ... comments=4
#207947
Den bedste (mest alsidige) men også dyreste løsning for private, vil uden tvivl være en HDD Optager fra Panasonic (4.500-5.000)kr.

Hvis man har et 5 år gammelt velfungerende tv fra Sony, som man ønsker at satse på, for at undgå at skulle tage en her og nu beslutning om køb af et dyrt nyt tv med twin tuner, kan man istedet vælge at satse på en set-top-box fra f.eks. Triax til 700kr. hvormed man får adgang til samtlige analoge og frie digitale kanaler og samtidig får adgang til Hbbtv, timeshift, samt optagelse på harddisk og adgang til internettet og diverse streaming tjenester :)
Der kan også vælges set-top-boxe fra andre producenter, som typisk indeholder andre services, så boxen lever op til ens behov - man får derved lov til at prøve forskellige features, der ligner det man får på nyere smart-tv med dobbelte tunere osv. Ved godt at man så ikke slipper af med diverse boxe, men man får lov til at beholde ens gamle tv og får mulighed for at udskyde den helt store beslutning om køb af nyt tv eller optager :)
Af Kozz
#207955
Så der er ikke helt enighed om, om der kommer en ny yousee boks i 2015?
Den største grund til, at vi overhovedet har denne boks er, at vi gerne vil kunne optage TV nemt og mulighed for at optage i HD.