Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#206782
Jeg står og vil udskifte min PS3 med en Blu Ray afspiller i prislejet 1000-3000kr.

Har overvejet en PS4, men er bange for at den støjer lidt mere end en alm. afspiller?

Vigtig for mig er at min nye afspiller kan streame HBO, da mit Panasonic Txp50gt50 ikke har den app.
herudover ville det også være fint hvis den kan afspille FLAC og WAV 24/192

Hvilken afspiller vil I anbefale - er det bedste at blive ved en PS4 eller Xbox hvis man vil bruge den til lidt andet end bare at se film?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#206783
PS4 udvikler sig jo løbende, så der er nok lidt mere fremtidsperspektiv i den, men vær opmærksom på, at HBO kun er tilgængelig på Samsung's Blu-ray-afspillere lige nu. Og så vidt jeg hører langt fra på dem alle. Det er lidt sporadisk om de har fået godkendelsen.

HBO lovede jo i starten af 2013 at de havde noget på vej til PlayStation, men efter snart 2 år er det jo lidt svært at tage seriøst længere.
#206784
Hej Rasmus.
Tak for dit svar - det er utroligt at HBO ikke laver nogle app til de forskellige platforme. Jeg som forbruger gider ikke at købe deres tjeneste før at det er muligt at se deres indhold via mit smart-tv eller via PS3/4 eller blu ray.
Det virker jo ikke som om at de vil tjene penge O_O
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#206788
Så vidt jeg ved er der ikke lavet HBO apps til Samsung Blu-Ray afspillere siden 2013 modellerne - som kan være svære at finde nu. Den eneste måde at få en "native" HBO app nu er i et Samsung TV.

Jeg har selv været på udkik efter en måde at se HBO på - og den eneste løsning jeg kunne leve med var på en XboX 360.

[EDIT]Det er faktisk kun enkelte 2013 Samsung Blu-Ray modeller der har HBO - man skal tilbage til 2012 modellerne for at "det var standard" ::l [/EDIT]
Senest rettet af Sonny Haar 22. okt 2014, 10:10, rettet i alt 1 gang.
#206797
Det er jo helt håbløst at man skal købe den gamle xbox eller en ældre samsung blu ray for at kunne se HBO :) er der ikke nogle gode alternativer som appletv eller andre mindre låste platforme?
#206830
Gode alternativer - Nej ::l

Du kan få apps til Android og iOS - som så af forskellige omveje kan afspilles på stuealteret.

Med iOS kan du bruge skærmdublering til et AppleTV - men da det "kun" er skærmdublering og ikke "rigtig" AirPlay, er resultatet ikke særlig godt.

Med Android er der flere muligheder. Enten afspilning fra en mobil eller tablet til en stick via chromecast eller anden teknologi. Eller en boks der selv kører android og så via HDMI eller noget er forbundet til TV'et.
Problemet er det samme - alle android løsninger er ikke bedre en den android app HBO har - og kvaliteten på den, er efter sigende kun SD.

Jeg havde det som dig - jeg gad ikke købe en forældet platform - Xbox 360 - men efter at ha' prøvet mange af ovenstående løsninger, uden at finde noget jeg kunne holde ud at se på, for ikke at tale om, gad at betale for "dimsen" eller HBO abonnementet. Jeg måtte bide i det sure æble, og købte den forældede platform. Ikke nok med den er gammel, det er også en strømsluger - og den kan også larme, alt efter model og / eller placering.

...Det er ikke en god løsning - men efter min mening den bedste der er pt., hvis man ikke lige vil ud og købe et Samsung TV.

(Der er rygter om en app til Xbox One - men jeg ved ikke om den er kommet endnu. Er der nogen der kan be- eller afkræfte at den er tilgængelig der?)
#206831
Hej Sonny - tak for dit indspark!

– det var stort set også det jeg havde frygtet… lige nu hælder jeg til enten at bygge mig en lille lydløs HTPC (gode tip og råd er velkomne!) eller at finde en 2012 Samsung Blu-ray afspiller med HBO app. Skal bare lige have fundet ud af hvilke af deres 2012-modeller der var med dual core, som skulle køre bedst i menuerne osv.
Men om det så er bedre end SD kvalitet ved så heller ikke :-D
#206839
Jeg har hørt argumentet med HBO Go før - bare i forbindelse med ATV. HBO Go er bare på ingen måde sammenlignelig med HBO Nordic. Det er to helt forskellige afdelinger af HBO. HBO Go kan kun bruges sammen med en HBO kabel pakke - som vi ikke har adgang til her i landet - og som jeg forstår det en helt anden app.

Så bare fordi der er, eller kommer HBO Go - betyder det på ingen måde at HBO Nordic er lige om hjørnet.

...Så hvis den ikke allerede er tilgængelig på Xbox One - ville jeg ikke "holde vejret" 8)
(bitre erfaringer - gør mig til en bitter mand :p )
#206846
OK, det er en væsentlig forskel (HBO Go vs. HBO Nordic)

Har egentlig ikke noget imod at bruge pengene på en PS4 eller den nye Xbox, men det virker ikke til at HBO Nordic kommer med den app inden for den nærmeste fremtid...