Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonlund52
#195915
Hej

Min svigerfar har netop købt et Panasonic st60 i 50 tommer, og vil i den anledning gerne anskaffe sig en Blu-ray afspiller. Den skal selvfølgelig have 3d og være i full HD.

I højsædet er billedkvalitet både HD, 3d og opskalering. Lyd, smart funktioner osv. Spiller ingen stor rolle.

Absolut maks er 2000,-.

På forhånd tak!
Af BrunoB
#196128
Jeg havde selv udfra internationale reviews fundet Panasonic DMP-BDT500.
Men i vores lokale Expert butik fik jeg lige før hjul :D at vide at lige så snart BR spillere havde mere end 1 år på bagen var de forældede.
Så jeg er i tænkebox igen. Denne her var ellers topmodel. :p
Af allo
#196129
jeg tror at folk er rrreettt så trætte af at svare på de samme spørgsmål om og om igen og igen...- og det er forståeligt nok! - for det kan godt være at du ikke ved noget som helst om blu-ray og alt det der men...- kunne du finde vejen frem til FP så er jeg ret sikker på at du også kan finde et par gode links til 'bedst blu-ray til under 2000kr.' ;)

bor du i Kbh. - så smut f.eks. forbi KT-Radio...- bor du i ??? så kig forbi Jeres lokale hi-fi pusher og tal med ham/dem...

evt.nap denne her og får det overstået...:
http://www.pricerunner.dk/pl/4-2871344/ ... ign-Priser
Af Cyber Andy
#196131
At en blu ray er forældet efter 1 år vil jeg sige er noget sludder. Du kan jo opdaterer dens firmware løbende?
- Det jo ikke rocket sience :)


Jeg har lige købt i fona en glimrende Panasonic 130'er, sat ned fra 1000 kr til 499. (Koster 13xx hos AV connection).

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 2000040800


Afspillere er en "slid del" i form af lazeren brænder ud over tid, så jeg vil aldrig give mere for en afspiller, TV'et klarer jo resten efter opskalleringen. Remoten og kvaliteten er ret lækker, på en relativ billig afspiller. Du kommer alligevel ikke til at bruge D/A converteringen, så det klarer de andre appater der er forbundet med afspilleren.


Har før denne model kørt med en billig phillips der ALDRIG har lavet fejl og spillet mere end 400 disc's på 1,5 års tid med i hvertfald 2 timers gennemsnit.
Af simonlund52
#196137
BrunoB skrev:Jeg havde selv udfra internationale reviews fundet Panasonic DMP-BDT500.
Men i vores lokale Expert butik fik jeg lige før hjul :D at vide at lige så snart BR spillere havde mere end 1 år på bagen var de forældede.
Så jeg er i tænkebox igen. Denne her var ellers topmodel. :p
Tak for svaret. Den har jeg også haft kigget på sammen med Panasonic BDT 220 og Sony BDP-S5100.

Ved dog ikke helt endnu, hvilken der er bedst til formålet.
Af simonlund52
#196140
allo skrev:jeg tror at folk er rrreettt så trætte af at svare på de samme spørgsmål om og om igen og igen...- og det er forståeligt nok! - for det kan godt være at du ikke ved noget som helst om blu-ray og alt det der men...- kunne du finde vejen frem til FP så er jeg ret sikker på at du også kan finde et par gode links til 'bedst blu-ray til under 2000kr.' ;)

bor du i Kbh. - så smut f.eks. forbi KT-Radio...- bor du i ??? så kig forbi Jeres lokale hi-fi pusher og tal med ham/dem...

evt.nap denne her og får det overstået...:
http://www.pricerunner.dk/pl/4-2871344/ ... ign-Priser
Jeg tvinger jeg ingen til at svare på mine spørgsmål. Jeg har været rundt på nettet og kigget efter BLU-RAY afspillere. Men når der skal købes elektronik, så går jeg grundigt til værks, da det har stor interesse for mig (læser til elektro-ingeniør).
Når jeg skal foretage et køb gør jeg det ud fra såvel subjektive som saglige betragtninger, og har generelt ret stor tillid til den feedback, man får herinde.

På nuværende tidspunkt har jeg ræsonneret og reseach'ed mig frem til nogle muligheder under de givne omstændigheder. Hvis feedback'en herinde peger på samme muligheder, så er jeg sikker på mit valg.

Det er jo bl.a. det, man bruger et forum til - at diskutere de bedste produkter på markedet. Jeg har ikke kunne finde nogen steder herinde, at man ikke må diskutere købsanbefalinger.

Men tak for buddet. Det er en af de afspillere, jeg har en god fornemmelse af sammen med et par panasonic'er
Af simonlund52
#196141
Cyber Andy skrev:At en blu ray er forældet efter 1 år vil jeg sige er noget sludder. Du kan jo opdaterer dens firmware løbende?
- Det jo ikke rocket sience :)


Jeg har lige købt i fona en glimrende Panasonic 130'er, sat ned fra 1000 kr til 499. (Koster 13xx hos AV connection).

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 2000040800


Afspillere er en "slid del" i form af lazeren brænder ud over tid, så jeg vil aldrig give mere for en afspiller, TV'et klarer jo resten efter opskalleringen. Remoten og kvaliteten er ret lækker, på en relativ billig afspiller. Du kommer alligevel ikke til at bruge D/A converteringen, så det klarer de andre appater der er forbundet med afspilleren.


Har før denne model kørt med en billig phillips der ALDRIG har lavet fejl og spillet mere end 400 disc's på 1,5 års tid med i hvertfald 2 timers gennemsnit.
Tak for svaret. Det virker ikke helt tosset. Fona har lige for tiden mange gode tilbud, synes jeg. D/A konverter har ingen interesse. Vil du dog ikke mene at et Panasonic ST60 fortjener en lidt dyrere variant, eller kan man overhovedet se den store forskel på 130 og f.eks. bdr-230 eller BDT500?
Af J.H.
#196149
simonlund52 skrev:
Cyber Andy skrev:At en blu ray er forældet efter 1 år vil jeg sige er noget sludder. Du kan jo opdaterer dens firmware løbende?
- Det jo ikke rocket sience :)


Jeg har lige købt i fona en glimrende Panasonic 130'er, sat ned fra 1000 kr til 499. (Koster 13xx hos AV connection).

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 2000040800


Afspillere er en "slid del" i form af lazeren brænder ud over tid, så jeg vil aldrig give mere for en afspiller, TV'et klarer jo resten efter opskalleringen. Remoten og kvaliteten er ret lækker, på en relativ billig afspiller. Du kommer alligevel ikke til at bruge D/A converteringen, så det klarer de andre appater der er forbundet med afspilleren.


Har før denne model kørt med en billig phillips der ALDRIG har lavet fejl og spillet mere end 400 disc's på 1,5 års tid med i hvertfald 2 timers gennemsnit.
Tak for svaret. Det virker ikke helt tosset. Fona har lige for tiden mange gode tilbud, synes jeg. D/A konverter har ingen interesse. Vil du dog ikke mene at et Panasonic ST60 fortjener en lidt dyrere variant, eller kan man overhovedet se den store forskel på 130 og f.eks. bdr-230 eller BDT500?
Spørgsmålet er vel om din svigerfar kan se forskel? :)
Af BrunoB
#196157
Cyber Andy skrev:At en blu ray er forældet efter 1 år vil jeg sige er noget sludder. Du kan jo opdaterer dens firmware løbende?
- Det jo ikke rocket sience :)
Nej det er elektronik.

Men hvis ikke udelukkende Expert udsagnet var fordi de ikke havde playeren så forsøgte ekspedienten faktisk at argumentere med at især opstartstiden ville altid være kortere på de nyeste modeller.
Og efter hvad jeg ved er et sådan HW problem lidt svært at opgradere SWmæssigt. :p
Af simonlund52
#196160
J.H. skrev:
simonlund52 skrev:
Cyber Andy skrev:At en blu ray er forældet efter 1 år vil jeg sige er noget sludder. Du kan jo opdaterer dens firmware løbende?
- Det jo ikke rocket sience :)


Jeg har lige købt i fona en glimrende Panasonic 130'er, sat ned fra 1000 kr til 499. (Koster 13xx hos AV connection).

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 2000040800


Afspillere er en "slid del" i form af lazeren brænder ud over tid, så jeg vil aldrig give mere for en afspiller, TV'et klarer jo resten efter opskalleringen. Remoten og kvaliteten er ret lækker, på en relativ billig afspiller. Du kommer alligevel ikke til at bruge D/A converteringen, så det klarer de andre appater der er forbundet med afspilleren.


Har før denne model kørt med en billig phillips der ALDRIG har lavet fejl og spillet mere end 400 disc's på 1,5 års tid med i hvertfald 2 timers gennemsnit.
Tak for svaret. Det virker ikke helt tosset. Fona har lige for tiden mange gode tilbud, synes jeg. D/A konverter har ingen interesse. Vil du dog ikke mene at et Panasonic ST60 fortjener en lidt dyrere variant, eller kan man overhovedet se den store forskel på 130 og f.eks. bdr-230 eller BDT500?
Spørgsmålet er vel om din svigerfar kan se forskel? :)
Jo, men han siger, jeg skal finde noget til ham, jeg selv ville købe :)