Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#193470
For folk der også følger recordere.dk, vil de måske genkende poste , i og med jeg også har postet den der. Men i og med det er ret vigtig for mig og jeg ingen respons har fået vil jeg også prøve her.

Jeg havde oprindeligt troet at min nye Chromecast skulle blive min introduktion til den vidunderlige verden af streamingtjenester.

Men Google er seriøs tunge i røven og det går meget langsomt med at introducere nyt. Samtidig ser det ikke ud til jeg kan få Netflix oppe og køre så jeg kan skifte mellem US/DK indhold på min Chomecast. I og med jeg har en version der ikke kan rootes og den er forbundet til min Asus router i bridgemode. Så vidt jeg har fostået kunne jeg hvis den var forbundet til min YouSee GC3000 ved at tilføje nogle IP-tables. Men det er desværre ikke en mulighed.

Jeg vil dog seriøst gerne have nedgraderet min YouSee pakke og væk fra YouBio over til en af de andre streamingtjenester. Jeg leder derfor efter en alternativ løsning.

Mit ønske/krav er at kunne streame i 1080P til min Panasonic fladskærm. Jeg har kun stereo lyd fra mit TV via analog ud til en meget gammel Denon forstærker. Så omkring lyd har jeg ikke nogen krav.

Jeg har kigget lidt i to retninger:

1) Bluray afspiller og så vidt jeg kan forstå er det kun Samsungs 2012 modeller der kan. Men aner ikke om de afspiller med 1080P og hvordan app´en fungere ved daglig brug?

2) En harddiskoptager til at afløse min YouSee boks. Igen er det kun Samsungs 2012 modeller jeg har læst mig frem til der kan. Men så vidt jeg ved er det E-modellerne og de var vist ikke særlig stabile i drift.

Så min spørgsmål er, findes der en bluray afspiller/god harddiskoptager der har Netflix/HBO og kan afspille det i 1080P?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193521
Ja, indtil videre er det kun Samsungs bokse og Smart TV der har HBO-app. Vi har en oversigt over hvilke tjenester, der findes på hvilke bokse her (HBO er nu også kommet på Xbox):
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1350553826

Samsungs nyeste Blu-ray-afspillere kan godt levere Netflix's Super HD - altså 1080p - men jeg er ikke helt sikker på om det er tilfældet med HBO. HBO's seneste app til Xbox 360 er 720p.

Indtil videre er mulighederne hos HBO lidt begrænsede. Vi kan håbe det ændrer sig i 2014, men HBO vil ikke rigtig melde noget ud lidt nu før de er helt klar på nye platforme, siger de.