Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Boomber
#191569
Hey

Er der nogen der ved om Samsung D3 Station HX-D201TDB USB 3.0 er kompatibel sammen med samsung 8 serien som pvr enhed? Altså som ekstern optager harddisk.

Jeg har hørt at det skal være en harddisk med en strømforsyning. Og det har den jo. Jeg har også hørt at de max må være på 2TB. Fordi med 3TB eller derover bruger den noget partitions-halløj så man kun kan udnytte 2TB.

Og hvad med USB 3.0 op imod 2.0?

Men er der nogen der med fuld sikkerhed kan sige at den virker fint.

i kan se dem her: Samsung D3 2TB/3TB
#191576
Har ikke selv prøvet, men er ret sikker på at 2TB versionen af den nævnte eksterne harddisk nok skal fungere fint til formålet :) Har selv prøvet med en 2TB Western Digital med USB 3.0 !

Lige for at aflive nogle myter, så er det med ekstern eller intern strømforsyning, forbundet til hvor meget strøm harddisken bruger - typisk kan USB porten kun levere 0.5 Ampere, så hvis harddisken bruger mere strøm, er den eksterne harddisk som oftest udstyret med en ekstern strømforsyning ! Hvis du ønsker at gemme harddisken bag på tv'et, er det også en mulighed med en 2.5 tommer ekstern harddisk, som får strøm gennem USB stikket :) Samsung F8005 serien er endda udstyret med et USB stik, der leverer 1.0 Ampere og derfor er specielt egnet til formålet :) Om den eksterne harddisk er udstyret med USB 2.0 eller 3.0 er stort set uden betydning, da USB er bagud kompatibel og der på Samsung tv'et kun sidder USB 2.0 stik :)

Håber det besvarer dine spørgsmål :)
Af Boomber
#191588
Aha.

jo det besvarer da det meste. Tusind tak for info. Det med usb 3.0 det mente jeg også nok. Men blev lidt i tvivl pga. når det er omvendt når min lillebror sætter en usb 2.0 enhed ned i usb 3.0 på hans stationær pc. Så virker de ik altid.

Også hvis det ligger noget halløj på den Samsung disk så går jeg ud fra tvet formateren den og gør den klar til optagelse.

Så det bliver sådan en.
#191590
Ja tv'et klargør selv harddisken når du tilslutter den, så den er klar til optagelse :)
Ligger sandsynligvis noget medfølgende software på Samsung harddisken, men det ka du lige kopiere over på en pc, inden du tilslutter harddisken til tv'et, hvis du ønsker at bevare det :)
Med hensyn til konflikter mellem de forskellige enheder, som i tilfældet med din lillebrors pc, så kan der være problemer med især ældre eksterne harddiske, som ikke helt overholder USB standarden, men det skulle efterhånden være et overstået kapitel :) Go' fornøjelse med optagelserne og tv'et :)