Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186185
I tidernes morgen da dvd-afspilleren kom frem, dukkede der ret hurtigt en masse billige maskiner op fra diverse eksotiske producenter, så som Denver, United osv...

Har stadigvæk min gamle United DVD-afspiller, som er en glimrende nærmest uopslidelig maskine, erhvervet for den "store" sum af 589,- i et knaldtilbud i fakta.

Har 10-12 år på bagen, stik den!

Der er både optisk og coax udgang, samt diverse andre udgange.
Det mest billige ved den er plastik fjernbetjeningen, ellers en stærk maskine.

Jeg har dog siden anskaffet mig en LG bluray afspiller. :-D

Hvor er de billige maskiner blevet af, i kampen om bluray markedet?
#186218
Princedark skrev:Jeg er ikke interesseret i en billig bluray, har allerede en, men undre mig over billigmærkerne er væk fra markedet.
Fordi de store anerkendte mærker, sælger maskiner til priser, der modsvarer lavpris konkurrenterne.
#186241
Det er stadigvæk kun de kendte mærker der kommer frem på Pricerunner, ja jeg anser LG for et kendt mærke.

Der kommer en række eksotiske mærker men det er enten kun som DVD, eller i den helt dyre del af skalaen.

Fordi der er HDMI udgang, er jo ikke det samme som at den kan afspille BLURAY.

Mærker som Denver, Dantax, United osv. har tilsyneladende opgivet at konkurrere på Bluray markedet.
#186260
Princedark skrev:Hvor er de billige maskiner blevet af, i kampen om bluray markedet?
jeg syntes ingen andre nævner det men BDA ejer patentet på Blu-Ray, så at lave en maskine som afspiller mediet koster en licens. Som det gør at udgive dem, hvis man fandt på det.

så årsagen er nok at DVD var mere åbent og nok billigere og Blu-Ray er et proprietært format og ejes af Blu-ray Disc Association.?

Tror ikke de mindre firma'r som prosonic,denver osv, gør sig i dyre licenser til Blu-Ray , som tidligere nævnt i tråden, når LG og andre allerede sælger maskiner til få hundred kroner.