Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supermand1000
#181973
Hej
Jeg vil gerne have en bluray afspiller der også kan afspille film fra en eksternharddisk.

Jeg fandt så en "billig" LG model BP325N den virker perfekt, men når jeg afspiller en DVD film fra harddisken og vil have tekster på, er disse undertekster meget tykke og næsten umuligt at læse.

Synes ikke jeg kan finde nogle steder hvor jeg kan ændre dette. Spørgsmål er nu, nogen der har erfaringer med dette? Er der andre LG der kan? Eller måske skal jeg have en helt anden afspiller? Nogle gode råd?

Har også en WD elements play med indbygget 1 tb, afspiller jeg fra den er tekster perfekte, ligesom de også er perfekte hvis jeg afspiller på computeren.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

PÅ forhånd 1000 tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#182051
Hvilket format er dine film gemt i? Hvis det er eks. MKV eller andre gængse afspilningsformater, så vil langt de fleste BluRays kunne håndtere filen via USB. Hvordan underteksterne ser ud er dog individuelt, som du måske har gættet da din WDTV ser anderledes ud end din LG.
Af Supermand1000
#182053
Det er DVD rip, kan ikke lige huske hvad de hedder. Men de fylder det samme som selve DVDen. Har lige prøvet en Samsung afspiller den kunne slet ikke læse dem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#182057
Der er flere måder at gemme et RIP på, men de typiske er enten ISO eller MKV. Begge kan laves som 1:1 kopier af skiven. ISO er der ikke så mange BluRay-afspillere der kan klare direkte, hvorimod de fleste dedikerede medieafspillere godt kan klare dem.
Af Supermand1000
#182058
Det er ISO ja og LG afspilleren kunne afspille ISO men desværre er undertekster så tykke at de er umulige at læse.
Spørgsmålet er om der findes en afspiller der kan afspille ISO, og hvor så teksterne er ok.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#182102
Det bliver nok trial and error. Du må have en film med på en USB stick og prøve på afspillerne. Måden undertekster vises på vil være meget forskellig fra afspiller til afspiller.

Det kan være ret svært at finde oplysninger om hvorvidt en afspiller understøtter ISO på producentens hjemmeside, desværre.
Af Supermand1000
#182128
Ja du har ret det er ikke andet end at prøve sig frem. Har prøvet 4 forskellige afspillere og ingen af dem viser undertekster rigtigt. Derfor har jeg opgivet det. Jeg har så købt en billig bluray afspiller og en WD boks (havde været åbent så fik den til 500 kr i stedet for 900 kr) som jeg kan sætte harddisk til og det virker perfekt.:-)
Men tak for svar!:-)