Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#181583
Hej

Jeg har en Panasonic DMP-BDT320 Blu-Ray-afspiller, hvorpå jeg forsøger at afspille nogle MKV-filer med tilhørende undertekster i form af SRT-filer. Problemet er, at underteksterne ikke kommer frem ved afspilning, og jeg kan ikke umiddelbart slå dem til, da man ikke har andre valgmuligheder end "off" i menuen.

Jeg afspiller filerne fra en DVD, hvorpå de ligger i samme mappe med 100% enslydende navne bortset fra filtypen (henholdsvis .mkv og .srt). Afspilningen af MKV-filerne fungerer upåklageligt, men jeg kan altså ikke få underteksterne frem, selvom afspilleren ifølge manualen burde understøtte dette.

Er der nogen, som har idéer til, hvad der kan være galt?

Mvh.
jbplum
#181607
jbplum skrev:Hej

Jeg har en Panasonic DMP-BDT320 Blu-Ray-afspiller, (...)
Hejsa, så vidt jeg husker er du indehaver af et VT50 ikke?

VT50 kan omsætte stort set alle formater og afspiller bla. MKV filer med embedded srt subs uden problemer. Du kan tilmed skifte mellem subs, lyd og video streams on-the-fly.
Hvis du har mulighed for det kan du forsøge dig med Serviio som DLNA server software. (www.serviio.org)
Husk at slå alt hvad der hedder 'encoding' fra da TV'et som sagt mere eller mindre klarer alle formater
Af jbplum
#181785
Hej Nanoflower

Tak for svar.
Må jeg spørge, hvilket setup du kører med? Jeg har kun mit fjernsyn tilsluttet mit netværk trådløst, og jeg er lidt usikker på, om det kører ordentligt, hvis man streamer fra en computer? Det ville være en fordel for mig, hvis jeg bare kunne afspille DVD'er på min Blu-Ray-afspiller, men det virker altså tilsyneladende ikke.

Mvh.
jbplum
Af nanoflower
#181797
jbplum skrev:Hej Nanoflower

Tak for svar.
Må jeg spørge, hvilket setup du kører med? (...)
Det kan du tro du må.

Jeg har en Windows 7 maskine tilsluttet mit netværk. PC'en kører uden skærm, mus og tastatur. Jeg tilgår den via Remote Desktop fra min laptop, hvis det behøves.

På Windows maskinen har jeg installeret Serviio som er en gratis DLNA server. Jeg var rigtig mange DLNA servere igennem før valget falgt på denne. Serviio fungerer helt perfekt sammen med et VT50. TV'et formår at omsætte stort set alle fil-formater og man kan derfor slå transkoding helt fra i Serviio. (Transkoding er en 'on-the-fly' konvertering fra et fil-format til et andet. Processen foregå på din server og bruger dennes cpu-kraft)

TV'et er kablet på mit nætværk og jeg låste IP-adressen i dets opsætning for at undgå at forvirre Serviio.

Jeg valgte fra starten den kablede løsning da forud havde lidt problemer med at streame TV til min ipad over WiFi.

Jeg kan med denne løsning streame 1080p MKV-filer direkte til TV'et og skifte integrerede lydspor og undertekster efter behag.

Servio kan desuden håndtere musik, billeder og meget mere.

Send mig evt en PM hvis det driller, så finder vi på noget