Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nhk
#180001
Jeg har et almindeligt stereoanlæg, som jeg gerne vil koble sammen med min nye BDT5oo fra Panasonic, og mit TV (ES7005), for at kunne sende lyden fra film gennem mit stereoanlæg.
Jeg har koblet bluray'en til TV'et med et HDMI 1.4 kabel, men hvordan skal jeg koble bluray'en til stereoanlægget, når der kun er et signal der videre, og ikke surround. Der er jo flere muligheder, men jeg formoder det er front V/H der skal bruges, og hvordan skal BDT500 indstilles?
Brugeravatar
Af edinger
#180002
For at få lyden fra din bluray-afspiller ud gennem stereoanlægget skal du bruge et optisk kabel.

HDMI mellem tv og bluray for billede. Optisk mellem bluray og forstærker/receiver for lyd.
Af nhk
#180028
Nu er der ikke optisk indgang på min forstærker, og jeg vil egentlig gerne bruge de Burr-Brown convertere der er i udgangene på BDT-500, så er der ikke andre muligheder?
Af nhk
#180073
Der er forskellige lineindgange på forstærkeren (Primare I21), som jeg kan bruge.
På billedet af bdt500-backend, formoder jeg jeg skal anvende phonobøsningerne med benævnelsen 2ch/surround back, og så i opsætningen downmixe til 2 ch?
Brugeravatar
Af edinger
#180075
Netop.

En tredje mulighed er "coax til phono". Med hjælp fra en coaxial digital converter.

Men med "phono til phono" skulle du være good to go.