Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#179849
Fik hentet afspilleren i dag i KT Radio.

Første indtryk er meget positivt. Jeg har valgt modellen i Titanium og den står fint til min lidt ældre Yamaha receiver i samme farve.

Som CD afspiller er jeg imponeret over load hastigheden. Der er ingen vente tid overhovedet. Lyd kvaliteten er bedre end den var med min Yamaha DVD-S1700. Der er mere dybde i musikken og Katie Melua lyder formidabelt. Jeg bruger analog udgangen til lytning.

Til Netflix er maskinen glimrende. Den største anke er søge funktionen. Det er bare ikke nemt at anvende en fjernbetjening til dette. Billed og lyd er der tilgængæld ikke noget at udsætte på. Jeg oplevede ingen udfald og billed står flot med fine farver. Lyden er i 5.1 og er ligeledes fin med god dybde. Det er dog min første oplevelse med Netflix så jeg har ikke noget at sammenligne med.

Så fik jeg også afprøvet afspilleren til film. Jeg har prøvet med 3 film.

Apollo 13 - DVD: Jeg er imponeret over opscalleringen. Billedet står knivskarpt med masser af dybde. Jeg har også filmen på BD men jeg har svært ved at se forskel på de 2 udgaver på denne afspiller.

The Da Vinci Code - BD: Denne film havde min gamle BD-afspiller det ikke godt med. Især ved sidescroll kunne min Samsung ikke følge med. På denne afspiller opleves ikke dette fænomen. Billedet er ligeledes knivskarpt og lyden er fuldstændig imponerende.

Harry Potter 7 part 2 - BD: denne film opgav jeg at afspiller på min gamle Samsung. Hver gang der var kapitel skift hakkede lyden og der var et kort udfald i billedet. Det er heldigvis væk nu. Ligesom med de 2 andre film er billedet fantastisk og det samme gælder for lyden.

Jeg kan kun anbefale Yamaha BD-A1020. I forhold til min gamle Samsung BD-C5500 er denne så overlegen at det ikke tåler sammenligning. Så hvis man ønsker en BD-afspiller der kan det hele uden at miste den økonomiske jordforbindelse er Yamaha´en et klart bud.

Jeg har ikke et 3D TV så det er ikke testet.
Kode: Vælg alt
http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/blu-ray-players/bd-a1020_w/