Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#178496
Jeg er den glade ejer af et Samsung serie8 fjernsyn og glædede mig til at optage TV-signalet på Samsungs Blueray-afspiller med HD.. Glæden varede desværre kort... Efter at have byttet BD-afspilleren 1 gang, fordi Samsungs support erklærede den defekt, havde jeg samme oplevelse med BD-afspiller nummer 2... Når jeg laver en kanalsøgning bliver der i 99 ud af 100 gange ikke fundet nogle kanaler.. de sjældne gange, der bliver fundet kanaler kan tuneren kun "fastholde" dem i 2-3 minutter... Jge har været hos EnergiMidt (min Wao-udbyder) med BD-afspilleren for at være sikker på at der ikke er fejl ved kabling eller anden "brugerfejl".. Fik her at vide at Wao og Samsung er "uenige" om, hvem der har "fejlen".. Samsungs support kunne i dag fortælle mig, at deres produkt ikke kan optage TV-signal fra Wao..??????....
Jeg er super glad for mit fjernsyn, min soundbar og afspilning af DVD'er, men jeg er MEGET træt af "kampen" mellem Wao og Samsung !!!!
En enkelt ting mere - fjernsynet finder fint alle TV-kanaler fra Wao.. !!
Til sidst STOR ros til Flatpanels for jeres gode vejladninger til opsærning af skærme !
HJÆLP..
Af henrikw
#178529
Jeg havde håbet, at der var nogle dygtige mennesker, der kunne løse mit problem..??.. :)
Det er rigtig irriterende at jeg ikke kan få digitale kanaler fra Waoo på min BD-HDD ( BD-E8300N ) - især når jeg kan hente kanaler til mit Samsung TV ( UE55ES8500 ) ...
Jeg ser frem til at få hjælp.. :)
Af janbau
#178558
Kan sige at jeg også har problemer med dvb-c signalet fra Waoo på vores Lg 760 den kan nemt finde kanalerne og man kan også se dem uden problemer . Men man kan ikke stole på at den optager et program især når man står på en anden indgang over Hdmi .

Hvis jeg bruger Dvb-t2 signalet anm. antenne ( Boxer ) er der ingen problemer med at optage .

Epg på Waoo er også mangelfuld .
Af henrikw
#178559
Det er en ringe "trøst", at det ikke kun er Samsung, der har problemet... men der må da være nogle retningslinier/standarder, der ikke bliver overholdt...?
Jeg kan slet ikke se TV via BD-E8300N men må bruge TV muligheden på mit fjernsyn eller se tv via waoo-boksen... så det med at kunne optage er desværre ikke en mulighed pt..... :(

Jeg har hørt fra EnergiMidt, der er min Waoo leverandør, at LG skulle have lavet en tilretning og at man nu kun "kæmper" med Samsung... Måske er det lidt ærgerligt, at Waoo ikke er en fælles leverandør men distrubueres af diverse energiselskaber... Hvis Waoo alene stod for det ville de sikkert have større gennemslagskraft...

Jeg har i dag returneret BD-E8300N og købt en E8900N i stedet (den har større HD) - jeg hente den i eftermiddag - så må jeg se hvor længe den kan holde tv-signal... O-O
Af henrikw
#178578
BD-E8900N er nu sat op og kan hente alle digitale kanaler fra Waoo's TV-signal... så må jeg se, hvor længe glæden varer... Har valgt ikke at opdatere firmware og undlade at koble en ekstern HD til .... O-O
Af janbau
#178580
janbau skrev:Kan sige at jeg også har problemer med dvb-c signalet fra Waoo på vores Lg 760 den kan nemt finde kanalerne og man kan også se dem uden problemer . Men man kan ikke stole på at den optager et program især når man står på en anden indgang over Hdmi .

Hvis jeg bruger Dvb-t2 signalet anm. antenne ( Boxer ) er der ingen problemer med at optage .

Epg på Waoo er også mangelfuld .
Jeg har en Triax C-HD 207CX som jeg havde før købet af Lg Fladskærmen den fungerer perfekt og optager altid. Men der er dog også her mangelfuld Epg på den så det kan være besværligt at programmere den da man feks først skal stå på Tv -2 Syd Sd udgaven for at epg hentes så kan man efter en tid sætte den til at optage men skal så huske at fortælle boksen hvilken kanal nr Tv 2 Hd findes på eller skifte til kanalen efter at der er hentet Epg oplysninger til andre kanaler også.

Dette epg problem har jeg haft på samtlige de Fladskærme og Tv bokse jeg har tilsluttet det Dvb-c signal vi får ind i huset fra vores kabel leverandør som jo nu er Waoo ( Vi bor i Nrgi område Horsens )

Kan nævne at Sony Fladskærme og Tv bokse som Bluetinum og Abeo har jeg alle haft problemer med epg og haft optageproblemer med de 2 nævnte tv bokse.
Så det har efterhånden kostet en del penge i udstyr og Især mange frustrationer.
Synes faktisk at det er lidt for dårligt at Waoo og energiselskaberne ikke snart følger de regler der er for det signal de sender ud.
Ham jeg købte Triax boksen af har arbejdet hos Triax og han siger at Energiselskaberne (Den gang Profiber) ikke følger de standarter der er lavet så hardware kan køre ordentligt på det signal son udsendes.
Jeg ved at Profiber fik udskiftet deres udstyr på et tidspunkt til noget bedre (Sagde de) men epg funger stadig ikke ordentligt.

Så jeg håber det kan være en trøst til dig at jeg tror at der er mange som har problemer med Waoo signal rundt omkring i landet .
Af henrikw
#178581
Tak for trøstende ord... :)
Men her drejer det sig jo "bare" om at "tv-signalet" ikke kan fortolkes at Samsung efter et stykke tid... Som nævnt har jeg i dag sat (endnu) en ny E8x00N op og det kører fint... jeg ved bare ikke, hvor længe... O-O
Når jeg starter en ny E8x00N op har jeg også lagt mærke til at den reagerer hurtigere på fjernbetjeningen end når den har kørt en uges tid... derfor har jeg valgt ikke at opgradere firmware og ikke tilslutte en ekstern HD... men bare lade de køre som da det forlod producenten....
Det kan vel ikke være rigtigt at vi forbrugere skal holdes for "nar" af forskellige udbydere... der findes trods alt standarder, der bør overholddes....??. :)
PS Mht manglende EPG "plejer" jeg at ringe til EnergiMidt (min Waoo udbyder) og fortælle dem at EPG mangler - de kontakter derefter "baglandet" og jeg har igen EPG.... især hvis jeg tuner ind på DR! og lader den stå der et stykke tid... :)
#185883
EPG problemet er også kendt hos andre udbydere bla. Tdc og skyldes at EPG signalet udsendes via flere kanaler på samme tid og Tunerne så ikke ka finde ud af hvilken EPG de skal benytte - det er kendt af Tdc som dog endnu ikke har rettet det til en specifik standard, vil tro at problemet er vidt udbredt hos udbyderne af kabel tv ;;) På Tdc kabel tv kan det rettes ved at slette et antal kodede kanaler, så EPG signalet ikke udsendes dobbelt - emnet er behandlet i en anden tråd her på Flatpanels, hvis nogen ønsker at få det uddybet O_O EPG eller ej, så sku det ikke ha indflydelse på om tuneren kan finde de forskellige kanaler :)