Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lundhansen
#177020
Hej...

Jeg er ved at rive håret af mig selv i arrigskab over at min nye harddisk optager ikke kan finde de digitale kanaler.

Fakta:

- Harddisk optageren er forbundet til Samsung SmartTv via HDMI.
- Jeg har Stofa som tv-udbyder, og sætter manuelt værdier for kabel søgning:

Netværks ID: 0
Frekvens: 346000 kHz
Modulation: 64Qam
Symbol Rate: 6900 KS

Jeg får ingen kanaler i søgningen - kun "svagt eller intet signal".

Hvis jeg forbinder harddisk og tv med et antennestik får jeg fundet alle kanaler, men signalet til tvet bliver voldsomt forringet, og der forekommer udfald og intet signal på enkelte kanaler.

Hvorfor kan jeg ikke få harddisken til at finde kanalerne?
Nogle der har et super godt råd?

På forhånd tak.

En frustreret mand.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#177029
I dit første tilfælde ser din beskrivelse ud til ikke at inkludere et antennekabel til din optager. Det sidder der forhåbentlig i den altid, right? Ellers er det jo fejlen. Den kan ikke finde kanaler uden et antennekabel.

Når du dernæst skriver, at kanalerne forsvinder på TVet hvis begge har et antennekabel - hvordan er tilslutningen da? Får de hvert sit kabel eller sløjfer du TVet igennem optageren først? Sidstnævnte scenarie er et helt klart eksempel på et antennesignal, der er for svagt. Eks. fordi der ikke sidder en antenneforstærker på.
Af kevin-kristense
#177589
Hej

Ja, jeg har desværre nogenlunde samme problem - blot med YouSee i stedet for Stofa. Jeg taster de værdier ind, YouSee siger jeg skal, men Samsung BD-E8300 finder simpelthen ingen kanaler overhovedet. YouSee mener, den ikke kan finde kanaler, da den kræver en bedre forbindelse end et tv gør. Derfor har jeg købt en forstærker, men stadig uden held. Den finder altså stadig ingen kanaler. Jeg har nu prøvet at ændre landet til Finland, og her finder den nogle kanaler, men det er bare analoge kanaler, og det er jo ikke så meget ved.

Hvis du har et forslag til en løsning, vil jeg meget gerne høre den, for jeg er ved at give op, og hverken Samsung eller YouSee vil hjælpe mig yderligere. Jeg er åben for alle råd.

Hilsen en lige så frustreret mand.
Af kevin-kristense
#177591
Hej

Ja, jeg har desværre nogenlunde samme problem - blot med YouSee i stedet for Stofa. Jeg taster de værdier ind, YouSee siger jeg skal, men Samsung BD-E8300 finder simpelthen ingen kanaler overhovedet. YouSee mener, den ikke kan finde kanaler, da den kræver en bedre forbindelse end et tv gør. Derfor har jeg købt en forstærker, men stadig uden held. Den finder altså stadig ingen kanaler. Jeg har nu prøvet at ændre landet til Finland, og her finder den nogle kanaler, men det er bare analoge kanaler, og det er jo ikke så meget ved.

Hvis du har et forslag til en løsning, vil jeg meget gerne høre den, for jeg er ved at give op, og hverken Samsung eller YouSee vil hjælpe mig yderligere. Jeg er åben for alle råd.

Hilsen en lige så frustreret mand.
Af Bent odense
#177595
Du har den rigtige frekvens;netværks-ID.På din tv udbyder.Du kan også gå ind i tv menu,Ved ikke hvad det heder på samsung.Systemoplysninger og se hvad signalkvaliteten-signalstyrken er.
Af kevin-kristense
#177601
Bent odense skrev:Du har den rigtige frekvens;netværks-ID.På din tv udbyder.Du kan også gå ind i tv menu,Ved ikke hvad det heder på samsung.Systemoplysninger og se hvad signalkvaliteten-signalstyrken er.
Alle de tal, jeg skal taste ind, har jeg fundet på YouSee's hjemmeside, og de er 100% korrekte.
Af Bent odense
#177615
Og dine antennekabler/stik.Er de HF-tætte kabler.