Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mariann
#176544
Jeg har købt denne model til mine forældre, men nu er jeg ved at tro, at det er en fejl .
Problemet er, at når vi f.eks. programmerer den til at optage på TV3 , og mine forældre sidder og ser noget på en anden kanal, så hopper den over på TV3 når optagelsen starter, og vi har svært ved ,at komme tilbage til den tidligere kanal. Nu har jeg talt med en mand fra Expert som giver udtryk for, at sådan er det bare . Man kan ikke se andre kanaler end den der optages ???? Passer det virkeligt ?
Så giver det altså ikke meget mening med en optager for mig, og jeg er ked af at have "prakket " mine forældre den model på :-(
Jeg skal måske også lige tilføje, at mine forældre har Stofa kabel tv.
Mvh.Mariann
Af fredizy
#176551
Uden at kende det konkrete tv vil jeg tro det er ligesom alle andre tv - der er kun en tuner så det kan kun lade sigi gøre at se samme program som optages. Jeg vil tro det er muligt at se f.eks en dvd fra en HDMI indgang imens den optager.

Jeg kender ikke mulighederne med hensyn til en seperat boks fra Stofa der kan klare det efterspurgte arbejde.

Jeg bruger selv optage funktionen rigtig meget, også selvom mine muligheder er begrænset på samme måde.
Af Mysen
#176552
Du kan til gengæld glæde dig over, at du ikke kunne have lokket dem til at købe en model, der har to tuners, for de eksisterer ikke.

De kan programmere tv'et, så de kan se programmer, når det passer dem, og ikke når de bliver sendt. Du kan til gengæld ikke bruge tv'et til at se to programmer, der sendes samme tid. Der findes bokse, der kan den slags.
Af lgowner
#176568
Mysen skrev:Du kan til gengæld glæde dig over, at du ikke kunne have lokket dem til at købe en model, der har to tuners, for de eksisterer ikke.
LG 925 har da 2 tunere?

jeg har ikke denne model, men så burde den vel ikke skifte kanal når der kun optages en udsendelse. sådan opfører min skærme sig men de har jo også kun 1 tuner.
Måske er antallet af tunere i den model så forkert eller de er ikke sat op korrekt til at være konfigureret.

men surt show, så skulle du måske se efter nogle af de andre alternativer. ifølge anmeldelse på siten her, så skulle den ellers ikke være så ringe, kun problemerne med kanal sortering som ikke er særligt smart lavet.

så lige denne kommentar på anmeldelsen:
Christian svanehøj - "Har i går købt en hr925n og måtte skrotte min 5 år gamle Sony (der nok har været det bedste jeg har set til dato) men synes at LG prøver ihærdigt at lave den så bruger venligt som muligt i det marked der er nu. Og så er der funktioner til netværk og trådløst og DLNA. Har et Pioneer 427 xd 42 plasma med gl. tuner(DVB-T) og her kan jeg bruge de 2 tuner der er i LG DVB-t2- til at se tv og optage samtid. Virker fortrinlig uden bøvl - har dog ikke fundet ud hvordan man flytter programmerne rundt, " - så det burde virke fint
Af jng
#176574
fredizy skrev:Uden at kende det konkrete tv vil jeg tro det er ligesom alle andre tv - der er kun en tuner så det kan kun lade sigi gøre at se samme program som optages. Jeg vil tro det er muligt at se f.eks en dvd fra en HDMI indgang imens den optager.

Jeg kender ikke mulighederne med hensyn til en seperat boks fra Stofa der kan klare det efterspurgte arbejde.

Jeg bruger selv optage funktionen rigtig meget, også selvom mine muligheder er begrænset på samme måde.
Du skulle måske ikke have svaret...
Af jng
#176575
Mysen skrev:Du kan til gengæld glæde dig over, at du ikke kunne have lokket dem til at købe en model, der har to tuners, for de eksisterer ikke.

De kan programmere tv'et, så de kan se programmer, når det passer dem, og ikke når de bliver sendt. Du kan til gengæld ikke bruge tv'et til at se to programmer, der sendes samme tid. Der findes bokse, der kan den slags.
Du skulle måske heller ikke have svaret...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#176589
HR925 skiftede ikke kanal da vi havde den til test, så hvis den er begyndt på det i den nyeste opdatering, så er det en lidt skidt udvikling. I vores test poppede der en boks op med information om, at optagelsen gik i gang på den anden kanal og den forsvandt så igen efter et par sekunder.
Af Mysen
#176593
jng skrev:
Mysen skrev:Du kan til gengæld glæde dig over, at du ikke kunne have lokket dem til at købe en model, der har to tuners, for de eksisterer ikke.

De kan programmere tv'et, så de kan se programmer, når det passer dem, og ikke når de bliver sendt. Du kan til gengæld ikke bruge tv'et til at se to programmer, der sendes samme tid. Der findes bokse, der kan den slags.
Du skulle måske heller ikke have svaret...
Dit input til gengæld: awesome! Lærerigt og indholdsrigt og ikke mindst særdeles nødvendigt.

Men jeg beklager da misinfoen. Det gik nok lidt for hurtigt, og jeg betragtede bare indlægget som endnu et, der drejedede sig om, at PVR kan være utilstrækkeligt til at opfylde ens behov.
Af Mariann
#176595
Tak for besvarelserne. Der er bestilt en tekniker, og så håber vi problemet bliver løst :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#176596
Jeg antager, at det er LG du har bestilt en tekniker fra og ikke fra TV-selskabet?
Af fredizy
#176603
jng skrev:
fredizy skrev:Uden at kende det konkrete tv vil jeg tro det er ligesom alle andre tv - der er kun en tuner så det kan kun lade sigi gøre at se samme program som optages. Jeg vil tro det er muligt at se f.eks en dvd fra en HDMI indgang imens den optager.

Jeg kender ikke mulighederne med hensyn til en seperat boks fra Stofa der kan klare det efterspurgte arbejde.

Jeg bruger selv optage funktionen rigtig meget, også selvom mine muligheder er begrænset på samme måde.
Du skulle måske ikke have svaret...
Jeg må også melde mig under fanerne for folk, der ikke helt fik læst indlægget ordentligt.
Til gengæld laver jeg bare Copy Paste næste gang der kommer et indlæg, hvor ovenstående svar passer :p

God dag.