Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#173764
Jeg efterlyser en god harddiskoptager med DVB-C tuner samt CI-slot til CA modul (kortlæser) til YouSee. MINUS Samsung & LG, Vil eventuelt købe en i Tyskland.
Senest rettet af EG 25. sep 2012, 22:30, rettet i alt 2 gange.
Af Samsung40d6505
#173766
Tror det bliver en meget meget svær opgave, du har stillet dig selv
Af EG
#173772
Ja det er det nok, men der findes da andre mærker. Jeg håber at nogen her har prøvet andre mærker. 8) 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173779
Før du blot sender alle på en jagt efter arbitrære optagere til dig, kunne du måske forklare hvorfor du ikke vil ha' LG eller Samsung, samt hvad du rent faktisk gerne vil have en optager skal kunne?
#173784
EG skrev:Jeg efterlyser en god harddiskoptager med DVB-C tuner. MINUS Samsung & LG, Vil eventuelt købe en i Tyskland.
alternativet ser du i alle de linux baserede løsninger som, Dreambox, VU+ eller octagon bokse som har op til 4 tuner indbygget. kan optage optil 16 samtidige udsendelser. født med PVR funktion og udskiftelige disk/e nogen endda med BluRay drev (Dreambox) .

de har udover standarderne også understøttelse for at kombinere tuner delen, så hvis du flytter fra en DVBC til by med DVBT eller DVBS2, så kan du købe ny tuner istedet for helt ny boks.
Af jng
#173788
Torben Rasmussen skrev:Før du blot sender alle på en jagt efter arbitrære optagere til dig, kunne du måske forklare hvorfor du ikke vil ha' LG eller Samsung, samt hvad du rent faktisk gerne vil have en optager skal kunne?
Trådstarter EG tror givetvis for meget på censor Mikkelsen på recordere.dk
Af belvedere
#173800
Kan anbefale Vantage VT-610C. Har selv anvendt den i 1 år - uden problemer.
Af EG
#173809
Tak for alle jeres indlæg. :)
Jeg har i dag tilføjet - CA modul (kortlæser) til YouSee.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173816
Selve CA-modulet vil den nok ikke have indbygget. Der vil være et CI-slot, men hvis en optager skal fungere på mere end ét net, så kan den ikke have selve kortlæseren indbygget, da disse er forskellige alt afhængigt af hvem der leverer dit signal.

Dvs. du skal selv købe CA modulet, som så skal puttes i CI-slottet.
Af EG
#173836
Endnu en gang tak for svaret. Jeg er ikke så teknisk erfaren. Jeg vil straks rette det i mit første indlæg. O_O
Af lgowner
#173843
EG skrev:Endnu en gang tak for svaret. Jeg er ikke så teknisk erfaren. Jeg vil straks rette det i mit første indlæg. O_O
jeg tror du kan fjerne de bokse jeg har nævnt for de kræver man har lidt forstand på det, da de ikke er 100% brugervenlige, og kræver lige man sætter sig ind i tingene først.

du burde nok også lægge en pris i første indlæg og husk at nogle bokse kun kan dekode 1 kanal med et CA modul, hvor yousee boksen godt kan dekode 2 kanaler med 1 kort (mener jeg 99%)
Af Larsdk
#173854
Kan du leve uden CA modul er Clint1 en rigtig god mulighed og billig. Hvis det ikke gør noget at det du optager er krypteret så kan en nyere clint bruges men så er det optaget krypteret.