Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#172692
Mit setup lige pt. er WD TV Live og en billig bluray afspiller. Da jeg skal flytte, kunne jeg godt tænke mig at kombinerer de to til en rimelig pris.
Dvs. en afspiller der napper bluray og opskalerer DVD samt kan afspille filer (mkv (med subs), avi, DTS, iso, flac, srt osv.) fra USB eller NAS.

WD TV sluger alt, jeg har proppet i den gennem årene, og jeg leder efter en bluray afspiller, der tilnærmelsesvis kan gøre tilsvarende.
Jeg har hørt, at Samsung er førende inden for formatunderstøttelse.

Nogen bud eller erfaringer?
Af donjepski
#172720
Yes, men problemet er, at jeg dårligt har plads til både receiver, bluray, wd tv og ekstern hd og jeg vil derfor gerne kombinere, hvor jeg kan.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#172725
Du får ikke en Blu-Ray afspiller, der kan hamle op med din WDTV. Jeg vil også anbefale at du finder en mere kompakt BluRay i stedet.
Af mbm
#172728
Er selv igang med det samme du efterspørger.
Har også en WD tv som har tjent mig i mange år nu.

Men nu har jeg bestilt en LG BD620 blu-ray afspiller
Som skulle have alt hvad man behøver fremover..

Jeg har et smart tv fra 2011 og mange af mine mkv-filer kunne det ikke klare, men fandt ud af at hvis jeg lige kørte dem igennem Xmedia recode (freeware) så kan mit smart tv nu afspille dem. Det tager kun ca. 5 min pr. film. Så med 2012 smart tv bør det jo helelr ikke give problemer.

Har ikke haft andre afspillere end min wd tv, men nu vil jeg have sådan en allinone afspiller, som alle i familien kan betjene.
Så nu glæder jeg mig til 3D blu-ray, Netflix etc. streaming. i én boks.
Brugeravatar
Af Koluda
#172733
mbm skrev: Jeg har et smart tv fra 2011 og mange af mine mkv-filer kunne det ikke klare, men fandt ud af at hvis jeg lige kørte dem igennem Xmedia recode (freeware) så kan mit smart tv nu afspille dem. Det tager kun ca. 5 min pr. film. Så med 2012 smart tv bør det jo helelr ikke give problemer.
Fixer det også problemer med lyden, hvis ikke der er et AC3 lydspor i filen ?
Af mbm
#172736
Koluda skrev:
mbm skrev: Jeg har et smart tv fra 2011 og mange af mine mkv-filer kunne det ikke klare, men fandt ud af at hvis jeg lige kørte dem igennem Xmedia recode (freeware) så kan mit smart tv nu afspille dem. Det tager kun ca. 5 min pr. film. Så med 2012 smart tv bør det jo helelr ikke give problemer.
Fixer det også problemer med lyden, hvis ikke der er et AC3 lydspor i filen ?
ja dem jeg har der er DTS bliver converted til AC3
det kan jeg sagtens live med.
Saa er planen at hvis jeg virkelig skal forkæles med en fed film saa kommer der en blu-ray skive paa.
Brugeravatar
Af Koluda
#172743
Super, det var lige sådan et program jeg manglende....:)
Brugeravatar
Af Koluda
#172752
mbm skrev: igennem Xmedia recode (freeware) så kan mit smart tv nu afspille dem. Det tager kun ca. 5 min pr. film.
Så må jeg gøre noget forkert, den skriver alslået tid godt 3 timer her, på en ca. 14.7 GB MKV film.
Af mbm
#172754
Koluda skrev:
mbm skrev: igennem Xmedia recode (freeware) så kan mit smart tv nu afspille dem. Det tager kun ca. 5 min pr. film.
Så må jeg gøre noget forkert, den skriver alslået tid godt 3 timer her, på en ca. 14.7 GB MKV film.
Du skal ikke converte dem nødvendigvis.

Jeg vælger prefixen "Samsung tv"
under video skal du bare vælge copy video
og under audio copy audio hvis det er AC3. Hvis det er DTS så vælger du AC3 og convert.

Det er faktisk alt, og så kan de afspilles på smart tv.

Så det er slet ikke hele filmen der skal convertes

Og man adder bare så mange film man nu ønsker, så kan den stå og lave dem én efter én.
Brugeravatar
Af Koluda
#172755
Okay, må vist rode lidt videre med det så.
Var sikkert fordi jeg valgte conventere DTS til AC3 at det tog så lang tid.
Af mbm
#172770
Koluda skrev:Okay, må vist rode lidt videre med det så.
Var sikkert fordi jeg valgte conventere DTS til AC3 at det tog så lang tid.
Nej.. 90% af mine er med DTS.. Det skal converters til AC3. Men på min server som er en low cpu tager det kun 5 min, så der må være noget andet galt.
Brugeravatar
Af Koluda
#172920
Det var vist en fejl40...;)

Efter jeg valgte kopiere video, så denne del bare kopieres, ja så tager det kun en 5-10 minutter alt efter størrelsen på filmen.

Undertekster og den forskellige lydspor vælges også nemt fra og til, så man kan også lige spare en del plads her, ved ikke at have flere lydspor med som alligevel ikke bruges.