Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jodde
#171308
Hejsa :)

Vi har fået TDC HomeTrio, og har nu mulighed for at optage 2 forskellige kanaler på een gang, via den indbyggede HD i TDC boxen.

Derfor har vi ikke brug for vores Philips DVDR3360H HD-optager mere.

Men vi har lagt en del ferie-/familiefest videoer ind på den indbyggede Philips HD, og dem vil vi naturligvis gerne have ud/flyttet/kopieret ud på et andet medie, såsom en ekstern HD, eller en NAS-server, så vi kan tilgå dem den vej igennem.

Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får indholdet fra Philips HD´en kopieret :((

Har prøvet at sætte et videokamera til, men den kan kun "sende" til 3360, og tilsyneladende ikke "modtage" fra den.
Har prøvet at isætte en DVD-RW skive, men Philips 3360h skriver bare, at der ikke er et skrivbart medie isat.
Har også prøvet at sætte en blank DVD i, men alt indholdet på HD´en fylder for meget til at det kan være på 1 DVD, hvilket gør at man skal "klippe/klistre". Først på Philips HDD´en, for derefter at gøre det modsat på PC´en :(

Derfor: Hvordan får jeg det ønskede indhold flyttet fra den interne Philips HD, til andet valgfrit medie ?
Kan man f.eks. flytte HD´en over i en PC, og derfra drag/drop indholdet over på sin PC ? Eller kan Windows 7 ikke læse en Philips HDD HD ?
Er der andre muligheder ?

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Af sokken
#171314
På min optager skal man færdiggøre det man har optaget inden det skal brændes så det kan ses på andre afspillere. Og prøv den den dvd skive der hedder dvd-r. Det er kun den kan kan brænde på min