Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#170334
Jeg har lige anskaffet et Philips fladskærms TV, og har tilsluttet min "gamle" analoge Pioneer DVD optager til. Det kommer sådan set ikke bag på mig at den ikke kan finde digitale kanaler, da det jo er en analog optager, men findes der muligheder for at dette kan lade sig gøre, eller skal man ud og investere i en ny model?

Jeg læser det nogle steder som om at det godt kan lade sig gøre, hvis man har en digitalbox. Mine signaler kommer igennem antenneforeningen - er det så helt umuligt at gøre noget?
Af knudknud3
#172862
Hej.
Jeg 'faldt' over dit indlæg, da jeg også leder efter nye optagere.

Min gamle analoge Sony 1000 kører stadig som en drøm, og den bruger jeg til optagelse af analoge programmer.
Da jeg fik digitale programmer, valgte jeg at købe en billig digital optager fra LG model HR550C til 1999kr., så nu kan jeg optage et analogt program, samtidig med at jeg optager et digitalt program og ser et tredie program fra TV eller fra den analoge eller digitale optager. Dermed er jeg ret godt dækket ind, og det virker fint.

Hvis du vil optage flere digitale programmer på samme tid, bliver du nødt til at købe en eller flere digitale optagere og koble dem sammen. ELLER. Du kan google DreamBox DM 7020 med flere ens eller forskellige tunere - dit valg.
Efter hvad jeg har læst mig til, er det en lidt 'nørdet' maskine, men prøv selv at læse mere om DreamBox.