Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad hælder i mest til, når det endelig kommer ud på markedet?

HD-DVD
4
57%
BlueRay
2
29%
eller den almindelige DVD/CD
1
14%
Brugeravatar
Af yksa
#7342
jeg vil bare høre hvad i kære brugere hælder mest til når de nye formater kommer ud
:)


Tak for jeres samarbejde

Mvh Yksa
Af teamet
#10026
Jeg håber at det bliver blue-ray. HD-dvd er bare at udskyde bølgelængdeproblematiken.. Jeg tror muligvis hd-dvd får nogle lette point, fordi det lyder bekendt (hd og dvd). I sagens natur blue-ray rent teknisk et bedre format, men nu må vi se hvad prisen bliver. ps3 skal nok hjælpe blue-ray på ved i hvert fald!
Af Tape Connection
#10051
teamet skrev:Jeg håber at det bliver blue-ray. HD-dvd er bare at udskyde bølgelængdeproblematiken.. Jeg tror muligvis hd-dvd får nogle lette point, fordi det lyder bekendt (hd og dvd). I sagens natur blue-ray rent teknisk et bedre format, men nu må vi se hvad prisen bliver. ps3 skal nok hjælpe blue-ray på ved i hvert fald!
Det ville jeg egentlig også oprindeligt have sagt, men så længe Sony ikke sørger for at udnytte pladsen ordentligt, så kan det være hamrende ligegyldigt at formatet rent teknisk er bedre. Jeg vil hellere have en 30 GB HD-DVD plade med VC-1 end en 50 GB Blu-Ray plade med MPEG-2. For slet ikke at snakke om de 25 GB MPEG-2 udgivelser som vi får "glæde" af ved lanceringen. Dette gør faktisk at jeg umiddelbart har skiftet side, og p.t. håber på at HD-DVD lejren tager laurbærrene. De virker simpelthen mere interesserede i at levere et produkt der rent faktisk fungerer og er udnyttet optimalt med henblik på bedst mulig billedkvalitet, frem for at levere det produkt der fungerer bedst i markedsføringen.
Af Gr3y
#27537
Jeg er 100% enig med Otto.

Dog hælder jeg ikke til nogen side.
Hvis begge bruger VC-1 på sigt er jeg lidt ligeglad med hvad der "vinder".
Brugeravatar
Af melen
#28527
Nu er det her en gammel tråd, men så vidt jeg kan google mig til supportere blue-ray også VC-1. Det er altså op til film selskaberne hvilket codec der bruges.
Af hypre
#28530
Hvad er meste op i Europa og DK for tiden?
Af west
#28531
Jeg kan ikke se at codec skulle væren begrundelse for at det ene format skulle være bedre end det andet ( som melen også skriver)

What video codecs will Blu-ray support?


MPEG-2 - enhanced for HD, also used for playback of DVDs and HDTV recordings.
MPEG-4 AVC - part of the MPEG-4 standard also known as H.264 (High Profile and Main Profile).
SMPTE VC-1 - standard based on Microsoft's Windows Media Video (WMV) technology.

Please note that this simply means that all Blu-ray players and recorders will have to support playback of these video codecs, it will still be up to the movie studios to decide which video codec(s) they use for their releases.