Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#71287
Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvordan jeg tilslutter min harddiskoptager til yousee-boksen og tv'et? Jeg har prøvet lidt forskelligt, men lige lidt hjælper det - måske er det bare nogle indstillinger et af stederne, den er gal med...

Tv: Pioneer PDP-428XD

Harddiskoptager: Pioneer DVR-530H
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71289
Hvis du skal hive noget som helst brugbart ud af boksen, så skal det ske via scart. Du kan dog ikke se TV imens du også har en recorder til at optage via scart - det er enten eller. Du kan heller ikke tilslutte din recorder til TV'et og hive billedet ud den vej, da HDMI-signalet er kopibeskyttet.
Af Donic
#71296
Altså scartkabel fra boksen til recorderen og ikke andre forbindelser? Det har jeg nemlig forsøgt, men uden at få noget ud af det, så måske er det indstillinger i boksen eller recorderen, den er gal med?

Hvis jeg fx skal afspille en dvd, hvad skal jeg så vælge på boksen for at det kan lade sig gøre - hvor vælger jeg, at nu vil jeg afspille en dvd i stedet for at vælge en kanal? Og skal der ændres noget i indstillingerne for recorderen?

Begrænsningerne som du nævner kan jeg godt leve med - nu skal jeg bare have det til at fungere i første omgang...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71297
Hvor kom DVD'en ind i billedet? Du kan ikke sende dit DVD-signal igennem boksen. Jeg taler om optagelse af TV-signalet fra boksen, hvilket KUN kan ske vha. en scart-tilslutning. Du skal derudover vælge at boksen skal sende signalet ud via scart i stedet for HDMI.

Det er hamrende upraktisk og jeg kan slet ikke se, at nogen skulle gide at benytte det. Du skal jo ind og ændre output på boksen hver eneste gang du vil optage noget via scart. Du kan ikke få det hele sat op, så du kan have din optager tilsluttet boksen, og samtidigt have dit TV kørende, da signalet fra boksen kun kan sendes via den éne af udgangene. Derudover kan du så ydermere ikke have din optager tilsluttet TV'et, da scartporten jo er optaget af kablet fra boksen, så der er en hel del manuelt arbejde forbundet med at skifte rundt hver gang.
Af Supergris
#71303
Kan sagtens lade sig gøre!!!
Har sat det op hos en kammerat!
Samsung boksen er sat til tv´et med HDMI samt til en Sony HDD recorder via scart. Sony´en er sat til tv´et via scart, da denne ikke har HDMI.
Hvis der skal optages fra boksen vælges den scart - indgang, den er tilsluttet! Kan huske der var nogle problemer med at vælge det rigtige under " settings " på Sonyen, ellers fungerede det ikke, men læs brugervejledningen, så finder du nok ud af det!
Når du skal se DVD, gør du bare,som du normalt ville gøre!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71306
De gange jeg har rodet med boksen sendte den da kun output til den port man valgte - dvs. enten HDMI eller scart?
Af Supergris
#71310
Derfor kan han jo stadig tilslutte sin HDD recorder og overføre via scart. Blot kan den ikke optage i HD - kvalitet, men smart hvis der er noget man vil gemme og pladsen er trang på Yousee-boksen!!! Det er ikke nødvendigt at ændre output på boksen hvis HDMI er valgt. Scart som jo er analogt bliver også sendt ud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71317
OK - så er alt jo i orden. Da jeg eksperimenterede med outputformaterne på boksen sidst (omkring jul), der kom der blot ikke noget output fra begge porte på én gang. Det var enten eller.