Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TvHomer
#70288
Jeg er kommet i et stort dilemma.

I weekenden var jeg overbevist om at jeg skulle have en pioneer BVD-320 til min nye 5090H, så jeg kunne nyde mine gamle dvd´er i fortrinlig kvalitet (bruger nu en gammel dvdafspiller via scart), og måske efterhånden slå mig ind på blu-ray.

Men så læste jeg om layer-change delay og seamless branching, og nu kan jeg simpelthen ikke beslutte mig for om jeg skal købe mig en fornuftig dvd til kr. 1.000-2.000, og se tiden an mht. om blu-ray får gjort noget ved pauseproblerne, eller om det i det hele taget er et særlig alvorligt problem, og jeg skal følge min første indskydelse og købe 320´eren.

Hvis det kun drejer sig om en enkelt pause i hver film, så tror jeg nemt jeg kan leve med det, men hvis seamless branching kan gøre det samme, så springer jeg af.

Hvis jeg skal vælge en dvd er jeg også i stor tvivl om hvilken, da jeg selvfølgelig vil undgå støj og layer-change delay, og samtidig have et godt billede.

Hvad vil alle I erfarne råde mig til? Og hvis i vil råde mig til dvd´en, hvad vil i så anbefale?
Af Kratz
#70289
Jeg vil personligt aldrig råde nogen til at købe DVD afspillere i dag, selv med mindre hakken ved layer skift på skiven. Hvor meget kan dette egentlig genere?

Oppo BD-83 skulle efter sigende ikke lide af problemet (ikke i et omfang man bemærker i hvert fald).
Det er stadig den Blu Ray afspiller jeg regner med at købe. Hvis den altså snart bliver sat til salg på det danske marked...
Af Jumle
#70290
Jeg har selv lige købt mig et 5090h og skal også inden så længe have mig en blu-ray afspiller havde jeg regnet med. Jeg er endnu ikke begyndt at sætte mig i det markede så jeg kender ikke de problemer du beskriver. Kan du uddybe lidt hvad det går ud på da jeg sikkert selv kommer til at stå i samme situation?
Af TvHomer
#70291
Layer-change delay er en pause i filmen på mellem 1-3 sekunder, når en 2-lags dvd skifter fra det ene lag til det andet. Det skulle være et udbredt problem på de fleste blu-ray afspillere i dag (måkse med uindtagelse af den nye oppo, der ikke er kommet endnu.

Det skræmmer mig dog ikke, hvis det kun er en enkelt pause i løbet af en hel film, og blu-ray afspilleren i forvejen viser et fortrinligt dvd-billede, men i en tråd på recordere.dk stod der at seamless branching (som sker oftere i en film uden jeg skal kunne sige præcist hvad det er) kunne medføre samme pauser, og altså flere gange i løbet af en film.

Ellers har jeg kun hørt fortrinlige ting om 320´eren, og vil da også gerne holde mig i pioneer.