Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#70064
Står at skulle udskifte min gamle Sony 820'er på et tidspunkt. Men jeg forstår ikke helt hvorfor markedet står helt stille på udviklingsområdet.

Kan se at Sharp lancerer en tv serie med indbygget bly ray afspiller og optager, så der kan optages i samme opløsning som tv signalet, dvs digitalt til digitalt, og jeg troede at der ingen udvikling skete var fordi man ikke ønskede at man skulle optage digitalt i HD opløsninger.

Hvis det er tilfældet, hvorfor kan jeg så ikke købe en HDD recorder der kan optage/afspille i Blu ray/DVD og med HDMI indgang så jeg kan smide signalet fra sat boks ind i den og med indbygget MPEG4 DVB-T dekoder og evt. DVB-C indgang.

Jeg undrer mig også over at tv laves nu med DVB-T/S/C og derfor slipper man for eksterne bokse da tunerene er i tv'ene, men hvad gør man hvis man vil optage en program og har en HDD/DVD recorder uden DVB-T/S/C, der er jo ikke en udgang fra tv'et hvor man kan få tv signalet ud så man kan optage det eller som det er nu er det kun det analoge signal der kan optages og det forsvinder jo, og nogle kan MPEG-2, men det forsvinder jo også.

Er det fordi markedet her i norden er så specielt/småt at ingen gider udvikle noget brugbart.

Kan se Panasonic har lanceret en Blu ray HDD/recorder i england men kun med DVB-S indgang (til FTA formoder jeg).

Det skal siges at jeg ikke er interreseret i diverse PC baserede løsninger m.v.

Nogen der ved hvad vi skal vente os på markedet?

Mvh
Thomas
Af Jock
#71019
Jeg har selv samme spørgsmål. Jeg kan stadig ikke finde en dvd/harddisc, der er klar til fagre nye verden.

Jeg spurgte min radioforhandler igår, men han kunne ikke love mig noget som helst.

Det er brandærgerligt, når jeg har masser af tomme skiver liggende, at jeg ikke ville kunne optage de nye signaler.

Hvad vil brancen i fremtiden? Klare det hele via computeren? Det bliver lidt trist.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71022
Ja, det er lidt som om udviklingen er gået i stå på dét punkt. Der er godt nok også en del DVB-formater at tage stilling til, hvilket måske afskrækker producenterne.