Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69961
md74 skrev:Sådan noget som det her måske?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2380&ML=308
Ja, eller dem jeg linkede til i indlægget lige før det du quoter...
xcardman skrev:så ved jeg ikke med denne sætning

Hvis ikke du er Hifi entusiast (og i givet fald vil du ikke bruge Panasonic BD80 til din lyd...)

der er ikke stereo vi snakker om, men HD lyd. Der er en BD80 helt fin
test af den viser også der stort ikke er nogen forskel mellem dens hdmi eller analog.
Jeg vil altså stadig mene, at du læser indlægget helt forkert, men det kan Kratz nok opklare hvis han kigger forbi. I mine ører, så kommenteres der blot på, at phonokabler kan svinge i kvalitet (ikke et ord om at der er hørbar forskel på HDMI og analog - den har du selv læst dig til), og at BD80 derudover ikke er nogen HIFI-maskine, hvilket jo er ganske rigtigt? Hvis man var HIFI-entusiast, så ville man
a) Ikke købe BD80 fordi den ikke er egnet til CD-afspilning
b) Ikke købe kabler i hverken den billige ende, eller den halvbillige ende

... hvilket vel præcist er dét der står i indlægget. Hvorfor koge suppe på det?
Af xcardman
#69972
undskyld men hedder denne tråd ikke Blu-ray lyd

ved faktisk ikke helt hvorfor du skrev dit første indlæg

jeg vil anbefale en pan BD80 og nogle gode analog kabler. så er han kørende med HD lyd og blu-ray. uden af skulle skifte hans forstærker

at bruge et optisk kabel har intet med HD lyd eller som trådstarter skriver blu-ray lyd af gøre.

optisk kabel er kun op 1,5 mbit, ergo ingen HD lyd, men almindelig digital lyd som er lidt bedre end fra dvd

Hvis man er hifi nørd køber man en cd afspiller fra 5000 kr og op til stereo lyd. Men denne tråd handler ikke om stereo

så er den ikke meget længere

men det er rigtig der er langt større forskel på analog kabel end på et digital kabel.
Af Kratz
#69973
Ja, undskyld hvis jeg formulerede mig uklart, men det var præcist hvad Yakken skriver jeg prøvede at få frem :)

Jeg havde slet ikke i sinde at starte hele diskussionen om HDMI vs analog. Dette indlæg går jo netop på, at receiveren ikke har HDMI indgange, hvorfor diskussionen vel ikke ligefrem er relevant her.

Men ja, de foreslåede kabler vil være fine til formålet md74.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69974
xcardman skrev:undskyld men hedder denne tråd ikke Blu-ray lyd

ved faktisk ikke helt hvorfor du skrev dit første indlæg

jeg vil anbefale en pan BD80 og nogle gode analog kabler. så er han kørende med HD lyd og blu-ray. uden af skulle skifte hans forstærker

at bruge et optisk kabel har intet med HD lyd eller som trådstarter skriver blu-ray lyd af gøre.

optisk kabel er kun op 1,5 mbit, ergo ingen HD lyd, men almindelig digital lyd som er lidt bedre end fra dvd

Hvis man er hifi nørd køber man en cd afspiller fra 5000 kr og op til stereo lyd. Men denne tråd handler ikke om stereo

så er den ikke meget længere
Det er muligt at det blot er din skrivemåde der forvirrer, men jeg har altså lidt svært ved at finde hoved og hale i hvor dine svar hører hjemme, eller hvad du reelt forsøger at pointere.

Mit første indlæg i denne tråd var et link til nogle analoge phonokabler, så han netop kunne få HD lyd ud af BD80. Hvad er der galt med dét indlæg?
Senest rettet af Torben Rasmussen 7. aug 2009, 22:36, rettet i alt 1 gang.
Af md74
#69975
Jeg siger tak for hjælpen og svarene. Jeg har fået alt den hjælp jeg havde brug for.
;)
Af xcardman
#69977
yakken

så er det da godt trådstarter fik noget ud af det
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69981
Ja, det må være det ultimative mål. Du svarede dog stadig ikke på spørgsmålet, men lad nu det ligge...
Af xcardman
#69988
Spørgsmål

Jeg går og tænker på at købe mig en Blu-ray afspiller, en Panasonic BD-60. Men jeg er kommet lidt i tvivl om lyden. Jeg har en Camebridge 540R surroundreciver som ikke kan afspille HD lyd. Hvis jeg bruger det optiske stik fra afspilleren til reciveren, får jeg så surround lyd?


svar

jeg vil anbefale en pan BD80 og nogle gode analog kabler. så er man kørende med HD lyd og blu-ray. uden af skulle skifte forstærker

at bruge et optisk kabel har intet med HD lyd eller som trådstarter skriver blu-ray lyd af gøre.

optisk kabel er kun op 1,5 mbit, ergo ingen HD lyd, men almindelig digital lyd som er lidt bedre end fra dvd

hvofor skulle man så købe en en BD60 som ikke har analog udgang., det er åbenbart kun mig som kan se.
Samt Kratz
Håber da også trådstarter kan se det
men hvad han vælger er helt op til ham selv .

Så skriver jeg man ikke kan hører forskellen mellem hdmi eller analog, ergo ingen grund til skifte hans forstærker ud.

Fremfor for at stille mine motiver i tvivl , eller påstår det intet har med tråden af gøre.
Utroligt at man ikke hjælpe på dette forum uden af blive i sat gabestok hele tiden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69992
Først og fremmest så bliver du lige nødt til at få det ud af hovedet at nogen er efter dig. Hvis du læser og forstår de indlæg, der er skrevet indtil nu, så er der ikke noget steds skrevet at man ikke er enig i, at en BD80 med phonoforbindelse til anlægget er en dårlig idé!
xcardman skrev:ved faktisk ikke helt hvorfor du skrev dit første indlæg
Det var denne kommentar jeg henviste til. Du spørger hvorfor jeg overhovedet skrev mit første indlæg, og jeg ville blot vide hvorfor du syntes det var forkert af mig at linke til phonokabler. Det var dén kommentar jeg søgte at få uddybet. Dette var nemlig mit første indlæg:
yakken skrev:Almindelige phonokabler:
http://www.av-cables.dk/phono_kabel_124_da/

Der er ikke én eneste der har antyder, at forstærkeren skulle skiftes ud. Der er heller ikke nogen der har stillet spørgsmålstegn ved dine motiver, så hop nu ud af det paranoide hjørne. Læs lige tråden igen ord for ord, og opdag at alle er enige med dig, og at det eneste der blev kritiseret var følgende:

Et af dine indlæg kom til at lyde som om du troede, at Kratz ville diskutere HDMI vs. analog udgang. At det så ikke var dér du ville hen kunne jeg simpelthen ikke tyde ud fra din skrivemåde, så derfor kørte tråden videre ad dét spor. Du behøver ikke føle dig personligt ramt, hvis man stiller spørgsmålstegn ved det du skriver - i dette tilfælde var det jo blot for at få afklaret meningen af indholdet.
Af xcardman
#69994
fint nok

tror bare vi lader den ligge

god weekend
Af md74
#69998
Det er vist bedst i lader den ligge ja... :) Jeg vil bare sige jeg fik alt den hjælp jeg havde brug for, og ja phonokabel fra en BD80 er ikke det bedste. Men det er desværre den eneste mulighed jeg har for tiden, da min økonomi ikke tillader nyt udstyr.... pokkers!!! O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70003
Du har vist misforstået hvad der blevet skrevet. Med en BD80 og et sæt phonokabler, vil du IKKE få en væsentlig ringere lydoplevelse, da det jo netop ER HD-lyd du får ud, og kvalitetsforskellen er minimal mellem lyd via HDMI og phono. Der er ingen grund til at græde over at din receiver ikke har HDMI og HD dekodning, hvis blot afspilleren kan dekode lyden og sende den analogt videre.
Af Kratz
#70005
Ja, det er dog utroligt som en diskussion kan løbe af sporet, selv når vi tilsyneladende er enige :D
Skal vi nu ikke blot konkludere at:
- BD80 er et glimrende valg i den givne situation. En forrygende afspiller til en god pris
- Ingen grund til at udskifte receiveren. Der opnås et fint resultat over analog, især hvis kablerne opgraderes lidt som foreslået. Jeg er helt enig er der ikke vil være nogen væsentlig forskel i forhold til PCM over HDMI.
- BD80 er ikke det bedste valg som CD-afspiller hvis man blot interesserer sig en smule for Hifi-lyd.
Af md74
#70023
yakken skrev:Du har vist misforstået hvad der blevet skrevet. Med en BD80 og et sæt phonokabler, vil du IKKE få en væsentlig ringere lydoplevelse, da det jo netop ER HD-lyd du får ud, og kvalitetsforskellen er minimal mellem lyd via HDMI og phono. Der er ingen grund til at græde over at din receiver ikke har HDMI og HD dekodning, hvis blot afspilleren kan dekode lyden og sende den analogt videre.
Okay så er jeg helt med.... :) Jeg tror jeg bestiller en BD-80 her en af dagene. Igen mange tak for hjælpen!! :)