Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TvHomer
#69654
Er der nogen der kan anbefale en fornuftig blu-ray afspiller, der også klarer dvd godt på en pioneer 5090H. Helst til rimelige penge.

Alternativt en god dvd afspiller, da jeg har en del gamle dvd film?

Jeg har på nuværende et par ældre dvd afspillere tilsluttet med scart, og er ikke særlig imponeret over billedet på 50 tommeren.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69659
Hvad er rimelige penge? Jeg synes eksempelvis at Oppo BDP-83 afspilleren har en rimelig pris ift. hvad den leverer, men hvis du kun vil give 1500 kr. for en afspiller, så dur dén jo ikke.

Men netop Oppos afspiller ville være et oplagt bud. Den håndterer DVD ret godt. Ellers kunne du jo se på de nye Pioneer-afspillere, såsom 120, 320 eller LX52, være et bud.
Af Plasman1978
#69667
Et rigtig godt bud må være Denon 3800BD. Den er i øjeblikket sat drastisk ned til ca. 7500. En virkelig god blu-ray afspiller som også leverer super opskalering af dvd-film. Og så er den i forhold til mange andre afspillere lækker at se på og bygget som en kampvogn. Og modsat mange af de andre "plastik-afspillere" så har den god lyd med CD'er via analog.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke lige hvad du mener med "rimelige" penge.:)
Et andet bud kunne være Pioneer's BDP-LX71 som er en smule billigere.

Du skal væk fra det der "scart halløj" og få fuld udnyttelse af dit tv nu når du har sådan en super god skærm.
Fladskærme og scart er bare ikke et godt match. ;)
Af TvHomer
#69780
Nej, scart er bare ikke godt nok :D

Hvad vil I anbefale i 2-3.000 kroners klassen? Kan man overhovedet få noget fornuftigt i det niveau?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69783
Superb DVD-afspilning får du nok ikke, men spørgsmålet er jo også hvor kritisk du er. Kan man ikke få Pioneers billigste modeller i dette prisleje?

Der kan være penge at spare ved at kigge i Sverige.
Af TvHomer
#69784
Du nævner i en anden tråd, at der er en Pioneer 320 til salg herinde, men jeg kan ikke finde den tråd. Kan du hjælpe eller måske er den allerede solgt?
Af Sploink
#69787
Ellers har jeg en LX71 til salg for 3000 ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69791
Det er vist et stykke tid siden 320'eren var til salg. Jeg kan ikke lige finde tråden igen, men mon ikke den er væk nu. En LX71 til 3000 kr. var nu heller ikke ringe.
Af TvHomer
#69796
Jeg kender faktisk ikke nogen af modellerne, men er 71´eren god? Jeg tænker både blu ray og dvd?

Sploink: Hvor bor du i landet? Er der stadig garanti på den?
Af Kratz
#69803
Ellers kan du også få Panasonic's afspillere indenfor dette prisspænd. De klarer også DVD helt fortrinligt, men matcher selvfølgelig ikke din Pioneer skærm så godt...
Du skal nok heller ikke regne med at bruge dem som CD afspiller.
Af TvHomer
#69804
Hmm, jeg bor i Jylland (Herning).

Er der nogen garanti tilbage på den?
Af Sploink
#69808
Ja den er købt d 15-06-09. Så den står som spritny. Er købt i Sverige, så der er nordisk pdp garanti på den :)
Jeg har stadig original embalage og kvittering.

Hvis den skal sendes må vi finde ud af det.
Ved ikke hvad det kan koste at sende den, 200kr ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69811
I original emballage, så skulle en forsendelse jo være så god som hvis forhandleren sendte den. Jeg ville ikke have nogen betænktninger ved at købe den afspiller. Hvis jeg ikke selv allerede havde en, så var jeg nok hoppet på den :)