Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TFL
#68508
Som mange andre har jeg planer om at købe en Blu-ray afspiller. Jeg har et PX80 (37 tommer), og regner med bruge omkring 1500-2000, og prioritere billedkvalitet højere end lyd.

Jeg har kigget lidt på BD35 (til 1299) og BD60 (til lige under 2000) ud over at BD60 jo er storebroderen hvad er så forskellen på de to?

Hvis der er andre afspillere som man synes er bedre er jeg åben for forslag...

På forhånd tak
Af bantam
#68509
Som jeg husker det, er BD60 væsentligt hurtigere i menuerne end BD35.
Af Th@mas
#68511
TFL skrev:Som mange andre har jeg planer om at købe en Blu-ray afspiller. Jeg har et PX80 (37 tommer), og regner med bruge omkring 1500-2000, og prioritere billedkvalitet højere end lyd.

Jeg har kigget lidt på BD35 (til 1299) og BD60 (til lige under 2000) ud over at BD60 jo er storebroderen hvad er så forskellen på de to?

Hvis der er andre afspillere som man synes er bedre er jeg åben for forslag...

På forhånd tak
Hvor finder du BD35 til 1299 ? overvejer selv en til mit PX-T42S10

Mvh
Thomas
Af TFL
#68519
har set den i Expert i Lyngby til den pris i sidste uge. Der stod ikke noget om tilbud, tror bare de skal af med dem for at gøre plads til de nyere modeller
Af Kratz
#68566
TFL skrev:Jeg har kigget lidt på BD35 (til 1299) og BD60 (til lige under 2000) ud over at BD60 jo er storebroderen hvad er så forskellen på de to?
BD60 er afløseren for BD35 og ikke storebroren. Som nævnt skulle der være væsentlige forbedringer i BD60, blandt andet hurtigere loadtider, men om de er 700 kr mere værd er jo altid en smagssag.
Umiddelbart synes jeg 1299 kr for BD35 lyder som et rigtigt godt tilbud!

Nu har du vel en receiver med HDMI indgang? Eller vil det nok være klogt at kigge efter storebroren BD55/BD80. Her kan du køre HD lyden ud i 5.1 eller 7.1 kanal analog.
Af TFL
#68627
har ikke et anlæg i stil med en hjemmebiograf hvis det er det du mener :)
Det kan dog være det kommer med tiden. Det er også derfor jeg går langt mest op i billedkvalitet end lyd.
Af Kratz
#68650
Det er fair nok at gå mere op i billede end lyd, men du skal vel stadig have lyd på når du ser film eller hvordan? Eller skal det blot køre over TV'et (hvilket virkelig ville være synd).
Kan du fortælle lidt mere om hvordan du havde tænkt dig at håndtere lyden, så er det nemmere at hjælpe.
Af TFL
#68715
Jeg har pt kun lyd via fjernsynet, men skal ikke kunne udelukke der vil komme en investering i fremtiden på et mindre anlæg
Af Kratz
#68716
Hvis du ikke sidder med en gammel receiver og skal købe en ny på et tidspunkt, vil denne med garanti have HDMI indgange, og så er de analoge udgange ikke så kritiske. I givet fald kan du roligt holde dig til BD35 eller BD60.
Af TFL
#68721
Ok tak. Vil det sige at de 700 er godt sparet på en BD35 i forhold til en BD60?
Af Kratz
#68755
Ältså jeg ville nok tage BD60, da det er den bedste afspiller. Men jeg synes BD35 er det det bedste tilbud. Den er efter efter min mening ikke 700 kr dårligere end BD60.
Af TFL
#68844
Ok. Tusind tak for hjælpen. Bliver nok en BD60 tror jeg, men overvejer det lige :)
Af Th@mas
#68897
TFL skrev:Ok. Tusind tak for hjælpen. Bliver nok en BD60 tror jeg, men overvejer det lige :)
Hej!

Komplett.dk har BD60 på tilbud ligenu til kr. 1.395, så jeg tror sgu lige jeg bestiller en.

Mvh
Thomas
Af Kratz
#68898
Ja så burde der ikke være så meget at overveje længere. Det er sgu et godt tilbud. En fremragende afspiller til prisen!