Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Th@mas
#68899
Kratz skrev:Ja så burde der ikke være så meget at overveje længere. Det er sgu et godt tilbud. En fremragende afspiller til prisen!

Nej - har lige bestilt en, tilbudet glæder dog kun til d. 2/8, og har lige fået bekræftet at selv om den ikke er på lager i dag, får jeg den til kr. 1.395. (kommer vist på lager d. 1/8 )

Mvh
Thomas
Af Th@mas
#68913
Nej - har lige bestilt en, tilbudet glæder dog kun til d. 2/8, og har lige fået bekræftet at selv om den ikke er på lager i dag, får jeg den til kr. 1.395. (kommer vist på lager d. 1/8 )

Mvh
Thomas[/quote]


Nu har Kompett.dk taget den af igen, gade vide om prisen var en fejl. Håber jeg nåede selv om jeg kun har fået en bestillingsbekræftelse.

Mvh
Thomas
Af Kratz
#68939
Det kunne da godt lyde som en fejl...
Men så har du sikkert været heldig.
Af Lars81
#69202
Kratz skrev:Det er fair nok at gå mere op i billede end lyd, men du skal vel stadig have lyd på når du ser film eller hvordan? Eller skal det blot køre over TV'et (hvilket virkelig ville være synd).
Kan du fortælle lidt mere om hvordan du havde tænkt dig at håndtere lyden, så er det nemmere at hjælpe.
Det er ikke for at stjæle tråden, men jeg er i samme båd, og mit spørgsmål er relateret til emnet.

Jeg har tænkt mig at købe et Panasonic P42X10Y samt en BD60. Jeg har en ældre Yamaha receiver (RX-V440 - http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page ... ct_ID/1437) med optisk og coaxial indgang. Jeg har kun et sæt stereo højttalere, og ofte bruger jeg hovedtelefoner når jeg ser film. Men jeg kan da sagtens bruge den optiske udgang på BD60 og få et 5.1 signal til receiveren, ikke? (Jeg bruger "Movie" mode på receiveren, og 5.1 lyder bedre end 2.0 i hovedtelefonerne.)

Jeg har også et andet spørgsmål: hvordan får jeg lyden fra TV til receiver?

@ Th@mas: Der var du heldig med prisen! :)
Af Th@mas
#69223
Lars81 skrev:
Kratz skrev:Det er fair nok at gå mere op i billede end lyd, men du skal vel stadig have lyd på når du ser film eller hvordan? Eller skal det blot køre over TV'et (hvilket virkelig ville være synd).
Kan du fortælle lidt mere om hvordan du havde tænkt dig at håndtere lyden, så er det nemmere at hjælpe.
Det er ikke for at stjæle tråden, men jeg er i samme båd, og mit spørgsmål er relateret til emnet.

Jeg har tænkt mig at købe et Panasonic P42X10Y samt en BD60. Jeg har en ældre Yamaha receiver (RX-V440 - http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page ... ct_ID/1437) med optisk og coaxial indgang. Jeg har kun et sæt stereo højttalere, og ofte bruger jeg hovedtelefoner når jeg ser film. Men jeg kan da sagtens bruge den optiske udgang på BD60 og få et 5.1 signal til receiveren, ikke? (Jeg bruger "Movie" mode på receiveren, og 5.1 lyder bedre end 2.0 i hovedtelefonerne.)

Jeg har også et andet spørgsmål: hvordan får jeg lyden fra TV til receiver?

@ Th@mas: Der var du heldig med prisen! :)

He he, jov der ligger en ordrebekræftelse på en BD60 til kr. 1.395, nu må vi så se hvornår den kommer på lager :) Jeg har som dig en receiver kun med optiske og coaxiale indgange, så jeg sætter en optisk til reciever og HDMI til mit PX-P42S10 fra BD60'eren.

Mvh.
Th@mas
Af Lars81
#69265
@ Th@mas: OK, tak for svar.

Jeg ved BD80 har indbygget dekoder, men kan jeg slutte den til min receiver?
Af Th@mas
#69268
Lars81 skrev:@ Th@mas: OK, tak for svar.

Jeg ved BD80 har indbygget dekoder, men kan jeg slutte den til min receiver?

BD60 har kun Optisk ud, så et optisk kabel fra BD60 til en optisk indgang på din reciever skulle vel gøre det. Billedet til fjernsynet går via HDMI. Eller måske misforstår jeg dit spørgsmål.

Mvh
Thomas
Af Lars81
#69286
Th@mas skrev:
Lars81 skrev:@ Th@mas: OK, tak for svar.

Jeg ved BD80 har indbygget dekoder, men kan jeg slutte den til min receiver?

BD60 har kun Optisk ud, så et optisk kabel fra BD60 til en optisk indgang på din reciever skulle vel gøre det. Billedet til fjernsynet går via HDMI. Eller måske misforstår jeg dit spørgsmål.

Mvh
Thomas
Det jeg tænker på er, at BD60 ikke har en dekoder indbygget. Og hvis blu-ray filmen kun er med f.eks. DTS-HD Master Audio, hvordan skal det så dekodes? Den receiver jeg har kan jo ikke gøre det.

Jeg troede egentlig også bare man kunne tilslutte den via den optiske port, men nu er jeg lige pludselig i tvivl.

Jeg håber på Kratz kan skære det ud i pap for mig :)
Af Th@mas
#69293
Det jeg tænker på er, at BD60 ikke har en dekoder indbygget. Og hvis blu-ray filmen kun er med f.eks. DTS-HD Master Audio, hvordan skal det så dekodes? Den receiver jeg har kan jo ikke gøre det.

Jeg troede egentlig også bare man kunne tilslutte den via den optiske port, men nu er jeg lige pludselig i tvivl.

Jeg håber på Kratz kan skære det ud i pap for mig :)[/quote]


Okay, jeg er med på at HD lyden hives ud via HDMI, men jeg troede da at DTS eller DD lydspor kunne vælges på filmen og trækkes ud via optisk til reciever. De kan da ikke regne med alle har en reciever der kan dekode HD lyd. Ellers kommer de en billig BD60 til salg hvis jeg ikke få DTS eller DD lyd ud over anlægget !:(

Mvh
Thomas
Af Lars81
#69298
Th@mas skrev:Okay, jeg er med på at HD lyden hives ud via HDMI, men jeg troede da at DTS eller DD lydspor kunne vælges på filmen og trækkes ud via optisk til reciever. De kan da ikke regne med alle har en reciever der kan dekode HD lyd. Ellers kommer de en billig BD60 til salg hvis jeg ikke få DTS eller DD lyd ud over anlægget !:(

Mvh
Thomas
Jeg tror ikke der er grund til panik. Her er et indlæg fra Dahf af Naiera:
Husk i øvrigt at Core DTS-sporet i et DTS-HD MA lydspor er 1,5 mbps, hvilket er dobbelt så meget som man normalt får på en dvd med DTS. Så det er ikke fordi du sidder med håret i postkassen indtil du får skiftet receiveren ud.
- Og uddybet (http://forums.highdefdigest.com/home-th ... -only.html):
DTS Core Only. is the exact same as DTS on standard DVDs. The DVD spec allows up to a 1.5mbit rate on DTS tracks. In practice, most DVDs are recorded at half rate DTS at around 748kbits and Dolby Digital is encoded at 448kbits (but is capable of 640kbits).

DTS-Core is hidden in DTS-HD tracks, and allow old DTS decoders to decode the sound at the full 1.5mbit rate. Its a cool backwards compatibly factory built into the new codec. So all DTS-HD (and DTS-HD Master Audio) have the Core DTS encoded in there, without taking up extra space on the disc (ie: you don't need 2 audio tracks).

Dolby True and Dolby plus have the same kind of built in functionality. Inside the Dolby True/Plus track is an encoded Dolby Digital 5.1 track. They just call it Dolby Digital (but to compare it to DTS, you can say it is Dolby Core). That way the player doesn't need to do any guess work on Downgrading the track from 18Mbits to 640kbits. That is a huge downgrade and if left to the chips would result in missing frequencies and sounds. Thus the content provider encodes a core audio into the HD bitstream so the player does no guess work. The audio is as intended by the Director and not your decoder.
Så længe din receiver kan dekode DTS er det ikke noget problem. ;)
Af Kratz
#69364
Lars81 skrev: Det jeg tænker på er, at BD60 ikke har en dekoder indbygget. Og hvis blu-ray filmen kun er med f.eks. DTS-HD Master Audio, hvordan skal det så dekodes? Den receiver jeg har kan jo ikke gøre det.

Jeg troede egentlig også bare man kunne tilslutte den via den optiske port, men nu er jeg lige pludselig i tvivl.

Jeg håber på Kratz kan skære det ud i pap for mig :)
Man kan som I skriver trække DTS eller Dolby Digital ud over optisk, men det bliver jo aldrig HD-lyd.

Nu har BD60 jo også HDMI ud, så hvis receiveren har en HDMI indgang vil dette da være at foretrække. Du kan skam sætte BD60 til at dekode HD-lyden til PCM og sende det til receiveren over HDMI. Men nu ved jeg ikke om den nævte receiver har HDMI indgang? Hvis receiveren er af ældre dato er det ofte her problement opstår.

Hvis receiveren ikke har HDMI indgang er den eneste mulighed at dekode lyden i afspilleren og sende den ud over 5.1 eller 7.1 analog udgangene, men så skal man have fat i BD80 i stedet (eller en anden BD afspiller med analog udgange), da BD60 ikke har denne mulighed.