Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#68396
Jeg har netop købt nyt fjernsyn, Zepto's Pantheon c32. Hvilket jeg er fint tilfreds med. Nu er jeg bare på udkig efter en god dvd afspiller. Hvad bør jeg gå efter ? Jeg er ret ny på hele områddet. Jeg benytter kun almindelige dvd film, altså hverken BluRay film eller HD-DVDfilm, men ønsker selvfølgelig stadig en flot billedkvalitet.. og hvor meget har billedkvaliteten egentlig med afspilleren at gøre, når det er ingen af delene? Håber på nogle svar...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68410
At købe en dedikeret DVD-afspiller i dag, må betragtes som et skud i foden. Du bør ikke afskære dig fra at kunne se Blu-Ray film, blot fordi du kun har DVD i dag. Du kan jo også leje Blu-Ray.

Du kan få en afspiller såsom Panasonic BD35 til ca. 1500 kr.
Af Peter VTEC
#68412
Jeg er enig her med Yakken
Hvis jeg skulle anbefale en dvd afspiller jeg kunne stå inde for ville det som minimum blive en Denon 1740, og den koster 1499kr. Så tag springet og hop på Blu-Ray vognen med det samme, den kan jo også afspille dvd.
Af Andstrup
#68447
Tak for svarene... synes nu det er for dyrt, når jeg ikke har nogle Blu-Ray film. Og leje film, det gør jeg sjældent... så jeg tror det blir en dvd afspiller i 700 kr klassen med hdmi.. så tager jeg skudsåret med :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68457
... du får altså et trælår med på vejen også hvis vi går om ved hinanden. Jeg synes det er utroligt synd, at afskære sig fra HD materiale på den måde. Hvorfor købe en HD-kompatibel skærm for at vise DVD på den?
Af Andstrup
#68465
Men alle fladskærme er vel mere eller mindre HD? Min problemstilling var at jeg var træt af min store kasse 21" Samsung TV med dertilhørende Playstation 2 som brummede mere end hvad fjernsynet næsten kunne klare i volumen. Så var ude efter noget nyt. Afskærer mig ikke HD, har bare ikke nogen intentioner om at købe Bluray film indenfor den nærmeste fremtid. Men det kan jo sagtens ændre sig, når jeg ikke er studerende mere ::l
Af Kratz
#68492
Andstrup skrev:Men alle fladskærme er vel mere eller mindre HD? l
Yes, det er jo netop pointen!
Skærmen er i HD, og derfor er det synd som Yakken skriver ikke at fodre den med HD materiale.
Du kan i dag få fornuftige Blu Ray afspillere helt ned til 1.500 kr, og så er det altså slut med undskyldningerne efter min mening (selv for studerende ;)).
Husk på, at de fleste Blu Ray afspillere samtidig er glimrende DVD afspillere og at du kan leje næsten alle nye film på Blu Ray hos Blockbuster.

Jeg vil derfor vende den på hovedet og sige, at give 700 kr for en DVD maskine i dag er at smide 700 kr ud af vinduet på en forældet teknologi.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68493
Det er jo ikke dit valg af skærm vi kritiserer. Du skal naturligvis ikke gå ud og købe en skærm, der er beregnet til SD-materiale (og det fås næppe mere), men at tilkøbe afspilningsudstyr, der KUN kan klare SD-materiale, er lidt af en brøler, hvis du nogensinde vil se hvad skærmen reelt kan præstere.

Så find hellere en gammel DVD-afspiller med HDMI i den blå til 100 kr. hvis du endelig vil springe Blu-Ray over. Hvis pengene er små, så er det da dumt at skyde for mange af dem i noget udstyr, som allerede ER forældet.
Af Andstrup
#68498
Tak for kommentarerne og rådene, det var god hjælp. Kan fornemme at jeg nok har købt "fejl", og at Fona ikke har givet mig god vejledning... må undersøge om de kan tage tilbage hvad jeg har købt af dem.
Af rasmuzzen
#69198
aaa, come on, jeg har samme holdning, hvis man er tilfreds med billedkvaliteten på almindelig DVD, så kan man da lige så godt spare de penge. Hvis det var mig ville jeg da lige teste om billedkvaliteten var tilfredstillende fra en billig dvd-afspiller, inden jeg sendte TVet tilbage...

Det eneste problem jeg kan se, skulle være hvis TVet ikke gengiver standard-signaler ret godt...det kan man jo læse sig til fra testen her på siden feks.