Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#66919
Jeg har lige tilsluttet Homecinema center BD1250 med HDMI kabel til UE7050 TV.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får lyd igennem systemet når jeg bare ser alm. tv :((

Når jeg sætter en DVD i, er lyden perfekt - og det lyder sgu' godt :)

Kan nogen mon hjælpe? Jeg skal sikkert bare trykke en knap eller noget...
Brugeravatar
Af smitty
#66933
Der er ikke returvej i et HDMI-kabel, så hvis du har antennestik i tv´et mangler du at forbinde lyden fra tv til receiver. Dette kan du gøre med et optisk kabel eller alm. phono-stik :)
Af jjensen
#66973
Hej Smitty (og andre)

Det var jeg ikke klar over - har fundet et alm. phonostik og forsøgt med det.

Men når jeg vil se TV så frakobler den Anynet enheden (Homecinema systemet)

Tænker lidt på om det overhovedet er muligt at se film på TV og udnytte Surroundsound anlægget, eller om ndet kun kan fungere når man ser en film på DVD eller Bluray....

Eller måske jeg fortsat trykke på noget forkert...

Håber nogen vil forsøge at hjælpe...
Af jjensen
#66975
Læser alle steder i manualerne - kan det passe man måske SKAL bruge den digitale optiske udgang?
Brugeravatar
Af smitty
#66979
Nej. Du burde kunne bruge phonostik også.

Jeg har lige kigget i manualen og du kan se løsningen på side 29 i den danske manual. Tilslut phonostik til audio in og receiver skal stå på AUX.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66980
TV'et har ikke analoge udgange, så du skal desværre have gang i SPDIF udgangen.
Af jjensen
#66988
Smitty: jeg havde ikke set ordentligt efter i TV'ets manual - det phonstik jeg har anvendt, havde jeg sat i TV'ets audio in - ikke ud.

Efter at have brugt noget mere tid på det - og efter i har sat mig i den rigtige retning, tror jeg yakken har helt ret.

Hvis ellers SPDIF altså er den Optiske Digitale Out, altså?
Brugeravatar
Af smitty
#67016
Ja, der kan man bare se. Jeg havde ikke checkket om tv´et havde analoge udgange :o

SPDIF er det samme som den Optiske Digitale Output, så du skal have fat i et optisk kabel som også hedder et toslink kabel ;)
Af Aller
#67897
Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre din mening om anlægget?

Mvh.
Aller