Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mte
#65325
Har selv et Philips 32" LCD TV (model5404H), ikke noget prangende, men dog OK! Jeg påtænker selv at købe BDP3000, men har lige et par (begynder!) spørgsmål ved BD:

1) Behøver man full HD på et 32" for at få glæde af BD?

2) Bliver kvaliteten af alm. DVD-film væsentlig bedre via en BD afspiller m. HDMI-kabel?

3) Bliver kvaliteten af DivX også forbedret væsentligt?

Håber ekspterne kan hjælpe?
Af xcardman
#65343
du behøver ikke FULL HD

dvd bliver ikke ikke bedre og forskellen mellem scart og hdmi er meget lille. især på en 32 tommer

det samme med divx, der skal du så være glad for din 32 tommer.

men dit tv kan nok ikke modtage 24P så blu-ray vil hakke en lille smule.
Men billedet vil være langt bedre end dvd på dit tv. forskellen er noget større på et lcd fremfor et plasma tv.
Af urbananen
#65344
Arrrh, der er der kolosal stor forskel på scart og HDMI.. Scart tilhører da en anden verden i mit hoved, imellem DVD/BR -afspiller og fjernsyn.

Og nej, FullHD er ikke en nødvendighed. Du skal sidde ret tæt på en 32", før du kan se forskel på 720P og 1080p

Ang. billedkvaliteten på en BR -afspiller m. DVD, er ikke ret meget bedre end på en DVD-afspiller, og slet ikke noget man vil se på en 32" med lidt afstand på. En HighEnd DVD-afspiller kan uden problemer levere et ligeså godt billede som en mid-end BR-afspiller med en DVD i.

Havde jeg en 32", og sad over 2m væk fra skærmen, ville jeg nok ikke investere i en BR -afspiller

Ang. DivX, aner det ikke..

Og som der bliver nævnt, kan en BR hakke lidt i det, og alene det ville gøre at jeg hellere ville se en DVD, hvis ikke mit fjernsyn understøttede 24p
Af xcardman
#65348
På mit tidligere pan 42px var der næsten ingen forskel på scart og hdmi
og på et 32 tommer kan forskellen da kun være endnu mindre.
på mit nuværende pioneer har jeg ikke scart stik, så jeg kan ikke se forskellen mellem de to på en 50 tommer.
der kan være en lille forskel, det er jo ikke som at går fra vhs til dvd.
køb af et bedre tv der vil forskellen jo være langt større.
men tekster kan måske står lidt bedre fordi den modtager signalet progressivt og billedet bliver en smule mere skarpt.

Men rigtig havde nok heller ikke selv købt en BD spiller, hvis mit tv ikke kunne modtage 24p
Af tonnyg
#65422
Jeg vil lige tilføje et par ting.

Personligt, så syntes jeg, at du skal vente med at købe BD, hvis du pt. har et 32" fjernsyn.

En af mine kammerater lånte min afspiller og et par film (samme film på både BD og DVD) for at teste BD på hans nye 40" Phillips LCD TV. Hans konklusion var, at jo, man fik en lille smule bedre billede ved BD, men det var ikke meget på et 40" TV.

Tommelfingerreglen plejer at være, at man minimun skal have et 42" TV for at det giver en mærkbar forskel. På mit 50" TV kan man let se forskel.

Så, hvis jeg var dig, så ville jeg gå mere op i at have en rigtig god DVD afspiller og så vente med at købe BD indtil jeg fik en større skærm. Til den tid er filmene forhåbentligt også faldet lidt i pris :)
Af xcardman
#65423
Jeg får også meget mere ud af blu-ray på mit nye pioneer 50 tommer frem for mit tidligere pan 42 tommer. Men lyden har også en del og skulle sige.
men hvis hvis man ikke har noget eksten anlæg og kun 32 tommer går der en del af oplevelsen.
Af mte
#65424
Okey, tak for svarene.

Kan forstå det måske bedre kan betale sig at købe en alm. dvd m. HDMI kabel der evt kan upscalere til 1080p, nu når det kun er et 32" tommers..
Af xcardman
#65427
mte skrev:Okey, tak for svarene.

Kan forstå det måske bedre kan betale sig at købe en alm. dvd m. HDMI kabel der evt kan upscalere til 1080p, nu når det kun er et 32" tommers..
det kommer an på dit budget, havde nok selv købt en sony s350 eller noget i den stil. så har du begge muligheder og du skal ikke ud og købe en ny afspiller hvis du en dag gerne vil se blu-ray eller køber en større skærm.
i følge spec over din skærm skulle den faktisk kunne modtage 24p
Af mte
#65457
Det har du ret i.

Hvad er s350's fordele, fremfor Philips BDP3000 (købt til 999,00kr)?
Af xcardman
#65469
Jeg kender ikke den phillips, men der er jo nok sparet et eller andet sted til den pris.
en s350 er testet og er en en rigtig god lille maskine, især dvd er den rigtig god i forhold til prisen. De fleste BD afspiller i den prisklasse er nemlig ikke særlige gode til dvd. Phillips er heller ikke ligefrem kendt for gode dvdafspiller i forvejen.

Men hvis du har mulighed for retur, kan du godt prøve en phillips.
Af Mike dk
#65548
Synes lige jeg vil komme med en kommentar. Min kærestes søn har et 32" lcd phillips og en PS3 og jeg synes der er kæmpe forskel på dvd og Blu Ray film mht. kvalitet. DVD ser ok ud, men Blu ray står virkelig skarpt og detaljeret og har et betydeligt mere roligt billede end dvd. Selv på en lille 32" (har selv 50" panasonic plasma).