Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#64772
Jeg har lige opdateret firmwaren i min Panasonic DMP-BD80 BluRay afspiller til version 1.7 ,og lægger mærke til en ny indstilling under "TV Aspect" som hedder 16:9 Full.

Hvad er der anderledes ved det format,i forhold til almindelig 16:9 ,som min BluRay er indstillet til nu........?

På forhånd tak for hjælpen :)[/b]
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#64930
Der står på http://www.blu-raydefinition.com/hardwa ... eview.html følgende:
The TV/Device Connection menu is where I set how the BD80 outputs various aspect ratios, resolutions and also the HDMI setup. I left the TV Aspect setting at “16:9,” which sends everything to the display in its native aspect ratio. Other options include “16:9 Full,” which stretches any 4:3 material to fill a 16:9 display, “4:3 Letterbox” to display widescreen program material letterboxed on displays with 4:3 screens and “4:3 Pan & Scan” will pan & scan widescreen material onto 4:3 displays.
Så 16:9 Full strækker altså alt 4:3-kildemateriale til at fylde en 16:9-skærm. Jeg har svært ved at se det nyttige i funktionen da alle 16:9-skærme i forvejen kan dette, og på et 4:3-tv har man ikke brug for denne funktion.
Af Trans4M
#65032
Synes jeg havde googlet det uden at finde svaret,men har nok været for træt på det tidspunkt.Men tak for svaret ihvertfald :)