Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zubuu
#62502
Hej alle

Jeg går med overvejelser om at købe et Sony KDL-40V5500 og samtidig købe mig en blu-ray afspiller.

Jeg har overvejet at købe S360 når den kommer. Kan fjernbetjeningen fra V5500 bruges til afspilleren også?

Nogen som desuden ved hvornår den kommer på markedet?

Jeg er ikke 100% sikker på det bliver denne player endnu men vil gerne høre folks meninger om hvilken player der er den bedste? Ved godt at S360 måske ikke er den bedste da det er en "billig model" men det skal jo også hænge sammen økonomisk.

Tobias
Af Zubuu
#64139
Er der slet ingen som har kommentarer til ovenstående?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#64142
S360 burde være et udmærket køb. Den har fået bedre behandling af DVD end S350 og understøtter alle HD lydformaterne. Mht. fjernbetjeningen, så må jeg være dig svar skyldig. Prøv at ringe til et Sony Center.
Af junsas
#64143
Zubuu skrev:Hej alle

Jeg går med overvejelser om at købe et Sony KDL-40V5500 og samtidig købe mig en blu-ray afspiller.

Jeg har overvejet at købe S360 når den kommer. Kan fjernbetjeningen fra V5500 bruges til afspilleren også?

Nogen som desuden ved hvornår den kommer på markedet?

Jeg er ikke 100% sikker på det bliver denne player endnu men vil gerne høre folks meninger om hvilken player der er den bedste? Ved godt at S360 måske ikke er den bedste da det er en "billig model" men det skal jo også hænge sammen økonomisk.

Tobias
Har lige købt en S-350 som kører ganske fint. Er imponeret over billed og lyd og så kan jeg køre den over min samsung 7070 fj.bet uden prob. :)
Af Zubuu
#64937
yakken skrev:S360 burde være et udmærket køb. Den har fået bedre behandling af DVD end S350 og understøtter alle HD lydformaterne. Mht. fjernbetjeningen, så må jeg være dig svar skyldig. Prøv at ringe til et Sony Center.
Ja tror jeg bestemt også det er, har lige snakket med Sony og de siger den højst sandsynligt kommer her i juni eller juli men han ville ikke love noget. Den er kommet i Sverige såh...

Det med fjernbetjeningen tror jeg selv har jeg fundet ud af, den kan vidst de mest basale funktioner.

Men mht. HD lydformaterne, har jeg lige et spørgsmål. Jeg har en gammel reciever som understøtter Dolby Digital og DTS. Bruger i dag optiske kabler fra min DVD til min reciever.
Vil jeg kunne udnytte på nogen måde at afspilleren understøtter Dolby® TrueHD og dts®-HD Master Audio? Eller skal jeg have mig en nyere reciever for at kunne bruge disse lydformater?
junsas skrev:Har lige købt en S-350 som kører ganske fint. Er imponeret over billed og lyd og så kan jeg køre den over min samsung 7070 fj.bet uden prob.
Nu er det godt nok en S360 som denne tråd handler om. Men tak fordi du delte dine erfaringer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#64966
Hvis afspilleren kan dekode disse formater (hvilket den jo kan), så kan de sendes videre som multi-kanals PCM lyd i stedet, hvilket gør at din forstærker ikke behøver at understøtte DTS HD eller TrueHD. Jeg er dog ikke sikker på hvilken forbindelse der kræves til din forstærker for at videresende dette format - du må lige se på hvad afspilleren har af udgange ift. din forstærkers indgange.
Af Zubuu
#64982
yakken skrev:Hvis afspilleren kan dekode disse formater (hvilket den jo kan), så kan de sendes videre som multi-kanals PCM lyd i stedet, hvilket gør at din forstærker ikke behøver at understøtte DTS HD eller TrueHD. Jeg er dog ikke sikker på hvilken forbindelse der kræves til din forstærker for at videresende dette format - du må lige se på hvad afspilleren har af udgange ift. din forstærkers indgange.
Wuh nu blev det teknisk... Er ikke helt med på hvad multi-kanals PCM lyd er. Men er med på at at min gamle forstærker burde kunne følge med, korret?

Altså det er forholdsvis få udgange der er på afspilleren. Den er naturligvis en HDMI (som nogle nye recievere også har som indgang) derudover er der coaxial og optical digital udgang og alm. phono.

Min reciever har alm phono og optisk digital indgang. Er det nok at forbinde det med det? Så kører den med de nye lydformater eller hvordan?
Af Zubuu
#65630
INFO til alle som også er interesseret i Sony BDP-S360.

Komplett.dk annoncerer at de modtager en sending den 15.07.2009. Prisen er sat til 2495,- en anelse dyrere end jeg havde regnet med.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=480653