Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
#61701
Hej alle
Jeg købte i weekenden en PlayStation 3 som jeg har tilsluttet mit Philips CRT-fjernsyn via componentindgangen i min Sony-forstærker.

Jeg synes dog at billedet fra PS3 er meget mørkt - både ved afspilning af spil og dvd'er, og ved dvd'er er farverne også meget røde - hudtoner er f.eks. meget kraftige.

Har jeg bare fået en mandagsmodel, gør jeg noget forkert, eller er det fordi PS3 bare slet ikke er anvendeligt på et billedrørs-tv?

Jeg har endnu ikke prøvet at tilslutte PS3 direkte til mit tv (altså uden om forstærkeren), men tror nu ikke at det skulle gøre nogen forskel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#61706
Du kan sagtens benytte PS3 på et CRT TV. De gange jeg har prøvet at benytte PS3 på et CRT TV forløb det problemfrit via scart. Der var heller ikke problemer med farverne. Jeg ville lige forsøge mig med en direkte tilkobling først for at minimere fejlkilderne.
Brugeravatar
Af radiomand
#61731
Hej Filip_kbh

Husk at der ikke kan tilsluttes Component signal til dit CRT tv.

Hvorledes tilslutter du dit tv til din Sony-forstærker ?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#61733
Husk at der ikke kan tilsluttes Component signal til dit CRT tv.
Min fejl. Jeg mente "composite".

Jeg har sat det gule stik fra PS3 i min forstærkers videoindgang, og et andet stik fra videoudgangen til mit tv's videoindgang - altså phonostik. Jeg har endnu ikke prøvet at sætte det lille scartadapterstik til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#61736
Har du ikke et rent scart-scart kabel i stedet, så du undgår at have selve composite-kablet som fejlkilde? Composite er jo en sammensmeltning af RGB-kanalerne, som kan give anledning til fejl i visse TV.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#61739
rent scart-scart kabel i stedet
Nej, jeg har desværre kun det kabel der fulgte med PS3 :-(
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#61753
Det var åbenbart min forstærker der gjorde udslaget. Der er i hvert fald ingen problemer med billedkvaliteten over den medleverede scartadapter.