Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af make
#60202
Hej DVD eksperter

Hvilken DVD afspiller med HDMI udgang vil i anbefale? Jeg er helt på bar bund da jeg aldrig har haft en og ikke ved nogen om hvad jeg skal vælge. Ved ikke om der er nogen der er bedre end andre til at afspille hjemmebrændte DVD'er men hvis der er så skal den være god til det. Den skal også helst være så støjsvag som mulig. Ikke noget med at der er blæser i eller den lyder som et tandlægebor når den kører.

Er der en bestemt det er den bedste afspiller der passer til mig lige for tiden?

Tak for et godt forum :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60208
Du vil ikke hellere opgradere til BluRay? Eller rækker pengene ikke til dette?
Af make
#60233
Tjooo, ved ikke rigtig med BlueRay. Jeg har ikke noget BlueRay materiale PT og ved heller ikke rigtig hvornår jeg får det.
Af make
#60411
Har i nogen anbefalinger hvis det skal være en BlueRay afspiller?
Af Kvaaen
#60412
Tror jeg vil tillade mig at anbefale en Playstation 3. Den er ikke meget dyre end de fleste Blu-ray afspillere (tror jeg, har ikke tjekket markedet)
Og så får du den aller-fedeste spillemaskine pt.
Dog syntes jeg at blæseren larmer en smule. Men har selv en første generations ps3. Ved ikke om de er blevet bedre på de efterfølgende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60416
Blæserstøjen er blevet bedre på de nye modeller. PS3 kan købes billigt på amazon.co.uk. Der har jeg netop selv bestilt fra for ikke så længe siden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60433
Jeg vil da også godt byde ind med et par bud
Panasonic BD35/55 eller BD60
Sony S350/550
Samsung P1600

Du kan finde de billigste af disse afspillere til omkring 1900 kr. (det vil nok være BD35 og S350). Disse billige modeller vil ikke have indbygget dekodning af DTS HD, hvilket stiller større krav til en eventuel fremtidig surround receiver, men ellers er de begge habile afspillere med udmærket DVD-håndtering.
Af make
#60448
Tak for svarene. :)
Af make
#62168
Tror jeg er kommet frem til at jeg ikke rigtigt vil få brugt en Blue Ray afspiller før skiverne kommer i nærheden af DVD mht. pris, så jeg går efter en DVD afspiller. Har lige købt et Sony KDL46W5500 så en Sony afspiller vil være passende til det da man skulle kunne bruge remote'en fra TV'et til DVD afspilleren også.

Det ser ud til at udvalget af Sony DVD afspillere med HDMI er begrænset til denne ene.
http://www.sony.dk/product/dvd-player/d ... nicalSpecs

570kr
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... Specs=true

Hvad siger i til den? Er den et godt køb eller helt tosset at invistere i? Nogle der har erfaringer med den?
Af cannavaro
#62171
Prisforskellen på Blu-Ray film og DVD, er egentlig ikke ret stor, hvis man ser sig lidt omkring i diverse (Net)butikker. Du kan blandt andet få rigtig mange Blu-Ray-film til under eller omkring 100 Kr, inde på f.eks. Amazon.co.uk, oftes med danske undertekster. Personligt har jeg aldrig givet mere end 200 Kr for en Blu-ray film, medmindre det f.eks. er en boks med flere film, eller lignende.

Nye Film-udgivelser, ender oftes med, at prisforskellen imellem Blu-Ray og DVD-Film måske er ca. 20-30 Kr, og når man tænker på, hvor meget bedre kvaliteten er på en Blu-Ray-film, er pengene altså givet rigtig godt ud. Så med hensyn til prisen, er det altså ikke en undskyldning:)

Jeg tror virkelig ikke du er bevidst om, hvad en Blu-ray film kan præstere. For når du er begyndt, vender du aldrig tilbage:)

Den nævnte Sony Dvd er efterhånden en ret gammel model, og ikke mere end Ok. Sony har efterhånden droppet at lave DVD-maskiner, og deres nyere Blu-Ray maskiner er minimum, hvis ikke bedre end deres eksisterende DVD-afspillere, hvad angår afspilning af DVD.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66277
Sony har opgraderet deres serie med en S360, som du måske også skulle kigge på. Hvis du ikke sætter et surroundanlæg til, så er det ikke så vigtigt med lyden. De indbyggede højttalere vil ikke yde materialet retfærdighed alligevel.

Du vil nok kunne betjene de mest basale funktioner med din TV-fjernbetjening via Bravia-sync sektionen.