Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimsim
#57471
Jeg er begyndt at kigge efter en DVD - Harddisk optager. Men jeg ved faktisk ikke hvad man skal kigge efter, altså hvad den skal kunne. Det eneste jeg er næsten 100% sikker på er at det meget gerne må være et Sony produkt. (der er nemlig et Sony TV på vej hjem i stuen)

Jeg har ikke fastlagt endnu hvad jeg vil give - det vigtigste er at jeg får en god HDD-optager.

Jeg har kigget denne kategori igennem, men har ikke lige fundet svar på alle mine spørgsmål.


Første spørgsmål, kan man få Blu-Ray med Harddisk-optager?

Der står opskalering til 1080p på mange af de HDD-optagere jeg har set. Men er det ok, tænker om man ikke kan få en der ikke opskalere, men sender i fuld 1080p. Eller betyder det ikke noget?

Jeg får signal fra et antennelaug der sender via DVB-T, altså den skal gerne have DVB-T tuner.

Det er selvfølgelig vigtigt at man kan optage på én kanal, og se en anden på samme tid.

Kan man få en optager der kan optage på flere kanaler på samme tid?

Hvordan skal DVD/HDD-optageren kobles sammen? Antennestik indi optageren først - som vi kender fra VHS - og så derfra til TV'et, eller hvordan gøres det med disse ting?

Ved i hvilken der er Sony's topmodel, kan ikke lige se det udfra deres side? Gerne en rækkefølge på deres modeller.


Det vil være dejligt hvis i kan komme med nogle gode råd til hvad man skal kigge efter, hvilken funktioner den skal indeholde osv. Og selvfølgelig må i også meget gerne komme med direkte bud på hvilken modeller i mener er de bedste.
#57474
Jeg har ikke så mange erfaringer med selve afspilleren, så jeg tager lige de teoretiske spørgsmål i stedet.
jimsim skrev:Første spørgsmål, kan man få Blu-Ray med Harddisk-optager?
Nix. Ikke endnu.
jimsim skrev:Der står opskalering til 1080p på mange af de HDD-optagere jeg har set. Men er det ok, tænker om man ikke kan få en der ikke opskalere, men sender i fuld 1080p. Eller betyder det ikke noget?
Nu er det jo en DVD-afspiller og en alm. SD HDD optager, så den kan naturligvis kun opskalere. Et DVD signal og et TV signal har en opløsning på 720x576 punkter, så der kan ikke hives et ægte 1080p signal ud af disse kilder. Vær desuden opmærksom på at opskalering KUN er en fordel så frem at afspillerens skalar-chip er bedre end den der sidder i dit TV. Et TV vil jo altid selv opskalere et signal på 720x576 punkter, da det jo ellers ikke ville fylde hele skærmfladen.
Af jimsim
#57779
Tak Yakken. Har du hørt noget om om de er igang med at lave Blu-Ray med HDD-optager, eller hvornår vi kan forvente de kommer i butikkerne?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#57805
Ja, Panasonic har vist en model i støbeskeen, nemlig BW500 modellen. Læs mere om den her:
http://www.flatpanels.dk/ifa2008.php?su ... 1220308916

Desværre så er der stadig ikke annonceret nogen maskiner hvor der er DVB-C tuner i, så du må nøjes med DVB-T og MPEG4.

Indtil videre er den vist ikke udkommet så mange steder, men de har den da "down under" hvor CNet har lavet et review:
http://www.cnet.com.au/dvdpvr/blu-ray/0 ... 431,00.htm
Af gjol
#64989
Sony har en 9xx serie som var ny for ca. 2 år siden, med Digital DBA-T Mpeg2 dekoder og plads til PCMCIA-kort til krypteringen. Full-HD opskallering med HDMI.


8) 8) 8) Hvis du skal have noget der kan optage på 2 kanaler på samme tid må du købe 2 stk. HDD-optagere, men lad nu være med at stille dem oven på hinnanden og i samme rum ellers bliver det nok lidt umuligt at bruge fjernbetjeningen til at programmere den. 8) 8) 8)

:D :D :D
Af Hjarsen
#64990
Hehe har en DVD optager du kan købe.. :D
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#64996
Hvad du end gør, så lad være med at købe en Philips. Jeg har selv en Philips, og den er pissegod til at optage, men den har et kæmpeproblem: På en del fabriksindspillede dvd'er bliver billede og lyd efterhånden usynkrone. Så bliver man nødt til at trykke på stop og play, og så er problemet der igen efter 5 minutter. Ufatteligt at Philips ikke kan få billede og lyd til at passe sammen!