Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
#57111
Jeg vil lige høre, om det giver nogen mening at købe en ny DVD-afspiller.
Min nuværende er ret gammel og kan fx ikke afspille divx/xvid og kan kun tilsluttes via scart.

Kan jeg med fordel købe en ny dvd-afspiller, der tilsuttes vis HDMI og kan afspille flere formater (og få mere ud af det end med den nuværende), eller vil det bedre kunne betale sig at købe en blu-ray, der alligevel også kan afspille dvd.film ?.
Af Kratz
#57269
Jeg vil klart sige, gå efter en Blu-Ray afspiller. De nyere Blu-Ray afspillere klarer DVD afspilning lige så godt som dedikerede DVD afspillere.
Jeg er dog lidt i tvivl om mulighederne for afspilning af divx/xvid på Blu-Ray afspillere. Vil tro det godt kan variere fra en afspiller til en anden, så det er nok værd at undersøge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#57272
Nu skriver du ikke hvilket TV du har stående, men hvis det rimer på HD-ready, så vil en Blu-Ray afspiller give dig et løft i billedkvalitet, der gerne skulle få dig til at undres over hvorfor du "spilder" tiden med DVD. Desværre så skal du smide et par kroner eller 1000 mere for at få en billig Blu-Ray afspiller og selv da skal du nok lige ud i en butik og tjekke om divX nu også virker på den.

At skifte DVDen ud blot for at få HDMI i en anden DVD-afspiller mener jeg ikke er en fornuftig investering.