Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af c991257
#21825
Hej.

Jeg står overfor at skulle købe et par fladskærme, men jeg skal bruge dem i Caribien og derfor har jeg behov for at de kan tage NTSC signaler. Jeg har svært ved at finde nogen fjernsyn med NTSC og PAL tuner, da det virker som om at alle fladskærme i DK kun har PAL/SECAM tunere (+ de digitale som jeg ingen anelse har om hvordan fungerer).

Da jeg kan købe momsfrit i DK er det absolut den billigste løsning, men NTSC-problematikken ved jeg ikke lige hvordan jeg skal løse. Nogen ideer? Jeg går udfra at LCD-panellet i sig selv er fløjtende ligeglad hvilket signal det får?

/Møller
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#21827
Offtopic:
... DTU civilingeniørstuderende fra årgang 99?

Hvis jeg kigger på et tilfældigt TV i HIFIprisers database, så understøtter det da PAL, SECAM og NTSC. Har du fundet en obskur database med andre angivelser?
Brugeravatar
Af azrael
#21830
Jeg tror, at det er tuneren han hentyder til. Såvidt jeg kunne forestille mig finder man nok ikke tv med amerikansk tv-tuner i DK, hverken NTSC eller ATSC.
Af c991257
#21832
azrael skrev:Jeg tror, at det er tuneren han hentyder til. Såvidt jeg kunne forestille mig finder man nok ikke tv med amerikansk tv-tuner i DK, hverken NTSC eller ATSC.
Jeg ikke behov for tuner som sådan da jeg har en cablebox stående her. Men tv'et skal stadig acceptere signalet fra cableboxen. Svjks sætter man alle fjernsyn hernede på kanal 3 og så klarer selve cablebox tuner-delen. kablet fra tunerboxen ligner det almindelige danske tvkabel så det kører ikke via scart eller noget fikst i den stil...

What to do?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#21834
Lad os så tage et eksempel i stedet. Her er en tilfældig leverandør og her er specifikationerne på et af deres TV:
Toshiba 47WLT66

Hvad "multistandard tuner" dækker over ved jeg ikke, men den modtager dog NTSC video.

Her er endnu et eksempel, denne gang for et tilfældigt Panasonic TV:
Panazonic LCD TV
Af c991257
#21836
yakken skrev:Lad os så tage et eksempel i stedet. Her er en tilfældig leverandør og her er specifikationerne på et af deres TV:
Toshiba 47WLT66

Hvad "multistandard tuner" dækker over ved jeg ikke, men den modtager dog NTSC video.

Her er endnu et eksempel, denne gang for et tilfældigt Panasonic TV:
Panazonic LCD TV
Jeps - det kan jeg se at stort set alle fjernsyene gør, men hvad betyder det i forhold til mit setup? Alternativt kan man måske købe en box som kan tage NTSC signalet og føre det videre til TV'et via et HDMI kabel eller noget. Jeg går udfra at HDMI mv. kører på en seperat input kanal?