Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonsander
#19158
Hey,

Har kraftigt overvejet at abonnere på tdc tv - altså tv via bredbånd. Læs om det her: http://privat.tdc.dk/tv/telefon/

Men først vil jeg lige høre om der er nogle der har erfaringer med det. Jeg har været nede i min lokale tdc butik og se tv-modtageren. Den ser ganske fornuftig ud. Den er af mærket Kiss og har både scart og hdmi udgang. Det var dog svært at bedømme billedekvaliteten da de ikke havde indstillet billedet ordentligt. Så er der nogle der kan fortælle mig hvordan billedekvaliteten er på tdc tv?
Af simonsander
#19319
Slet ingen der har erfaringer med det?
Brugeravatar
Af azrael
#19329
Jeg ved godt, at det er en "hot" teknologi (læs: ny og smart), men du skal ikke regne med den vilde billedkvalitet, og du får også kun streamet netop én kanal til dig ad gangen, så der er ikke noget med at du kan koble X antal tv/optagere på, som så kan vise/optage et individuelt signal.

Apropos "optage", IP TV (som teknologien hedder) gør det dejligt nemt for udbyderne at forhindre dig i at optage nogetsomhelst. Det gør man vha. det såkaldte "broadcast flag", som bestemmer om et givet program må optages eller ej. Det skal lige nævnes, at alle andre former for digitale udsendelser har samme skavank. Medieudbyderne kan slet ikke hurtigt nok få afskaffet analogt tv og "lukke det analoge hul" (som de så smukt kalder det), så du ikke længere er herre over, hvad du kan optage og hvad ikke.
Af simonsander
#19433
dvs. at man kan komme ud for at man ikke kan optage nogle bestemte film?
Brugeravatar
Af azrael
#19446
Ja, det kan du sagtens komme ud for, men du kan trygt regne med, at det bliver reglen fremfor undtagelsen når vi først er gået helt over på det digitale sendenet. Det er ikke sikkert, at DR og TV2 umiddelbart vil benytte sig af det, men det kræver blot at de "trykker på en knap" (for at formidle det billedligt). Teknologien er der, og nogle steder er den også allerede i brug.