Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidBo
#16705
Sendes der digitalt tv over hybridnettet? og hvilken DVB tuner (-T eller -C) skal man have for at se dette?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#16708
Det skal bruges en DVB-C, men som udgangspunkt er det noget du skal have gennem din udbyder, pga. programkoder på kanalerne.

Hvis du har TDC, så har de den digitale boks der hedder Selector.
Hvis du har Telia, har de "Det Digitale Spejl".

Hvis du modtager hybridnet/kabel-tv gennem en antenneforening, så er det ikke sikkert du kan modtage digitale signaler på nuværende tidspunkt. Det skal du nok forhøre dig om hos dem.
Af DavidBo
#16711
Aha, vil det sige at for at kunne se digitalt tv over tdc's hybridnet, så skal jeg have to boxe. En selector box som jeg kan leje af tdc og en DVB-C tuner, med mindre altså at tv'et har digital tuner indbygget.
Er det korrekt forstået?
Dvs. at jeg skal betale ekstra for at se digitalt TV? Det vil jeg ikke !:(
Brugeravatar
Af azrael
#16737
Selector boksen *er* en DVB-C dekoder, men det koster dig, foruden selve boksen (som vist også nemt kan erhverves brugt på DBA.dk og GulogGratis.dk) et årligt kortgebyr på kr. 200 for at se dine normale kanaler i digital kvalitet. TeliaStofa er mere griske og vil have kr. 600 per år, samt en betydeligt højere pris for deres DVB-C dekoder.
Af DavidBo
#16741
"et årligt kortgebyr på kr. 200 " hm, det er vist ikke så slemt 8)
men hvad har selector så af output?
Jeg har bemærket, at signaler fra scart ikke gengives så godt på visse skærme, så har selector boksen andre video signaler ud end scart?
Brugeravatar
Af azrael
#16760
Du kunne jo købe en Selector HD, når de kommer på markedet igen. Den har vist HDMI udgang, hvis ikke jeg husker forkert. Vær dog forberedt på at gemme den godt og grundigt af vejen, da den er mildest talt hylegrim (ligner sådan et 80'er byg-det-selv elektronik sæt).
Af sharders
#17701
Du kunne jo købe en Selector HD, når de kommer på markedet igen
1. Hvornår mon det sker?
Jeg har bemærket, at TDC kører Selectorkampagne t.o.m. 6. maj i år. TDC gør sjældent noget gratis. Nogen der har hørt om der er et nyt produkt på vej?

2. Fungerede HD-Selectoren overhovedet?
Div. fora - f.eks. recordere.dk - mere end antydede, at TDCs første forsøg med HD-Selectoren endte med kaoslign. tilstande og massereturnering. Det lød i hvert fald ikke som en succes.

recordere.dk
Af Knuspar
#17842
sharders skrev:
Du kunne jo købe en Selector HD, når de kommer på markedet igen
1. Hvornår mon det sker?
Jeg har bemærket, at TDC kører Selectorkampagne t.o.m. 6. maj i år. TDC gør sjældent noget gratis. Nogen der har hørt om der er et nyt produkt på vej?

2. Fungerede HD-Selectoren overhovedet?
Div. fora - f.eks. recordere.dk - mere end antydede, at TDCs første forsøg med HD-Selectoren endte med kaoslign. tilstande og massereturnering. Det lød i hvert fald ikke som en succes.

recordere.dk
Efter hvad jeg har hørt, så er TDC Kabeltv stoppet med at levere digitale set top boxe til deres kunder. De har vist haft en del problemer med dem. Så man kan rent faktisk købe set top boksene i en TDC butik, men TDC Kabeltv kan ikke hjælpe dig med dem overhovedet. Om de har noget nyt på vej er mig ubekendt, det kunen dog være rar om en eventuelt forbi passerende TDC Kabeltv medarbejder kom med en officiel/uofficiel mening om dette :D
Af werk
#18595
Hvornår mon det sker?
En ekspedient i en TDC-butik oplyste mig i går, at deres Selector HD ville komme på hylderne igen inden for en måned, dvs. sandsynlig efter d. 6. maj.