Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#16694
Jeg leder efter et indstikskort til mit Sony KDL40W2000, jeg har indbygget DVB-T tuner. Vores fremtidige bopæl har antenneforening, og her skal jeg så på sigt bruge en DVB-T modtager. Findes de til indstik eller skal man have en total grim boks til at stå fremme. Mit TV skulle have en indstiksport, ligner en slot til CA-Modul.
Brugeravatar
Af azrael
#16697
Du skal have en grim boks stående, da en DVB-T dekoder og en DVB-C dekoder er to forskellige ting. Den ene kan ikke "opgraderes" til den anden vha. et simpelt kort.
Af MrFranke
#16704
Pis, jeg vil sku ikke have sådan noget skrammel stående. Der skulle forøvrigt have stået DVB-C på min fremtidige bopæl. Den slot som jeg omtalte i 1st indlæg er en PCMCIA port. Jeg tænkte bare at der måtte findes en modtager på lige fod med Scart-udgaven af DVB-T.
Brugeravatar
Af azrael
#16736
Udbuddet af DVB-C dekodere af den ene eller den anden observans er vist desværre ret begrænset. I al fald såvidt jeg ved. Man kunne ønske sig, at de nye tv kommer med valgfri DVB-C fremfor DVB-T dekoder, men det er der vist lange udsigter til.

Efter sigende skulle det have noget at gøre med, at det danske marked er så lille (hvor ofte har vi ikke hørt denne undskyldning) og så begrænses markedet (igen efter sigende) yderligere fordi både TDC og TeliaStofa (de to "store" spillere på det danske DVB-C marked) hver kører med deres egen implementation af DVB-C.

Altså, der skulle være en basal funktionalitet, der virker hos begge udbydere, men ved de mere avancerede funktioner koger de hver deres egen suppe.