Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sverkel
#16155
Hey...Jeg har som nogle herinde måske ved købt mig et 32" Samsung tv i Fona og er rigtig glad for det...Men!

Manden i Fona sagde at hvis jeg ville have mine billeder i digital kvalitet skulle jeg have en eller anden reciver/selector fra TDC da det er dem jeg har tv hos...?

Jeg kan dog ikke helt huske hvad det var den hed og er derfor nu i tvivl...Er der nogen der kan hjælpe? Han sagde at man kunne få dem med HD og uden.... Jeg vil self. have med HD da mit tv er HD Ready... Men jeg har ikke kunne finde noget om det på TDC's hjemmeside...Håber i kan hjælpe mig :)

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af azrael
#16166
Den hedder bare "Selector" (eller "Selector HD" som HD variant, men den er vist ikke p.t. til at købe). Du skal bruge apparatet (kan også ofte købes billigt på dba.dk eller guloggratis.dk fremfor hos TDC), et kort til kr. 200 per år, og så selvfølgelig kabeltv fra TDC. Sidstnævnte har du jo, men det er bare lige for at gøre opmærksom på, at TDC Selector er afhængig af TDC kabeltv.
Af Dyg
#22041
Jeg har et spørgsmål i forlængelse med det foregående.

Jeg skal flytte i en ungdomsbolig, der kører med TDC Kabel TV, og skal have mig et fladskærms-TV - så går ud fra at jeg på den måde er lidt i samme situation som Sverkel.

Men skal man betale 200 kroner EKSTRA om året - udover sit TV-abonnement, hvis man vil have ordenlige billeder - fordi man skal have en selector?

Er der ikke andre løsninger?
Brugeravatar
Af azrael
#22044
Ja, du skal betale 200 kroner hvert år udover det du normalt betaler i licens/afgift. Desuden ryger der typisk et oprettelsesgebyr oveni, og prisen er for ét kort. Såvidt jeg ved er der ingen rabatordninger. Det er måske ikke så vigtigt lige nu, men sæt du om et år får et tv og en HDD-optager hver med indbygget DVB-C dekoder (Selector er ikke andet end en DVB-C dekoder), så skal du betale separat for hvert kort. Medmindre TDC altså ombestemmer sig og laver en ordning for dette.

Du skal for øvrigt ikke være så ked af det mht. prisen. Stofa-kunder bliver flået for 600 kroner årligt, samt 3000 kroner for en DVB-C dekoder.
Af Dyg
#22049
Man kan altså ikke købe en DVB-C dekoder ved siden af?

Og er det ikke nok at have en digital-tuner? Hvor meget bedre er kvaliteten med en DVB-C dekoder?
Af Knolf
#22057
Du kan spare lidt ved at skifte til mellem kanal pakken. Da man efter sigende stadig kan se alle fuldpakke kanalerne via selector'en
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=4019

Der skulle desuden komme en ny selector med & uden harddisk til efteråret med hdmi osv. Der nok er værd at vente på. Frem for at købe den nuværende der kun har scart tilslutning.
Brugeravatar
Af azrael
#22091
Dyg skrev:Man kan altså ikke købe en DVB-C dekoder ved siden af?

Og er det ikke nok at have en digital-tuner? Hvor meget bedre er kvaliteten med en DVB-C dekoder?
Jo, det kan man vel. F.eks. kan man ofte købe brugte Selector bokse på DBA.dk o.l. De er dog typisk ikke interessante for f.eks. Stofa-brugere, da de såvidt jeg ved ikke har CI-slot og er låst fast på TDCs krypteringsstandard Viaccess, hvor Stofa bruger Irdeto.

Desuden har "ægte" Selector bokse i modsætning til generiske DVB-C dekodere ekstra funktionalitet rettet mod netop Selector servicen.