Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#197019
Jeg er ny herinde, og jeg står og skal bruge en DVB-C dekoder med harddisk til min mormor, som ikke har mpeg4-tuner i sit lcd-tv. Desuden vil hun gerne have muligheden for at optage forudprogrammeret og bruger i øjeblikket sin vhs-maskine, som naturligvis heller ikke har mpeg4-tuner.
Mit spørgsmål er så hvilken jeg skal vælge? Den skal være forholdsvis simpel i menuerne, da damen er 84, men hun kan trods alt finde ud af at programmere en vhs-maskine. Har selv kigget på en Triax C-HD 237, da den har dansk menu - ikke at det dog skal være afgørende. Men hvilke har de mest simple menuer - helst menuer med stor letlæselig tekst - eller mulighed for at få det. Er der nogen med erfaringer? Prisleje under 2k. På forhånd tak. :-)
Senest rettet af Siankovic 31. jan 2014, 12:54, rettet i alt 1 gang.
#197029
Hvis harddisken må ligge løst i sin egen box, evt gem væk, kan en Clint1 klare opgaven sammen med en 2½" notebook harddisk fx fra WD. De skal så forbindes med et USB kabel og det er alt.
Clinten er nem, men noget langsom når man trykker på fjernbetjeningen. Den har text tv i super stor størrelse, ja det er nærmest grimt når det bliver så stort, men den ældre dame vil sikkert kunne lide de store bogstaver.
Købes i ElGigante for 500 kr og harddisken på ca 500 GB koster nogenlunde det samme, men Føjtex har ofte gode tilbud på harddiske, så den kan fås billigere eller større. Harddisken kan rumme et par hundrede timer eller sådant.... og indholdet kan læses ind i en PC og redigeres/brændes ud på DVD.
Der findes også en Clint model med harddisk indbygget.
Brugeravatar
Af Infinity
#197047
I næste uge har Bilka en Toshiba harddisk på 500 GB til 379 kr.