Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Amazon
#196513
Hej..

Jeg overvejer at købe et brugt Panasonic VT50 tv. Ejeren meddeler at TV'et er købt i Tyskland og derfor ikke har DVB-t tuner og jeg derfor skal have en ekstern modtager..

Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan undgå den belastning at skulle have en fjernbetjening til TV og en til at skifte kanaler på?? (i-lands problemer)

Kan nogen hjælpe med??

Tak :)
Af BrianH
#196514
Amazon skrev:Hej..

Jeg overvejer at købe et brugt Panasonic VT50 tv. Ejeren meddeler at TV'et er købt i Tyskland og derfor ikke har DVB-t tuner og jeg derfor skal have en ekstern modtager..

Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan undgå den belastning at skulle have en fjernbetjening til TV og en til at skifte kanaler på?? (i-lands problemer)

Kan nogen hjælpe med??

Tak :)

Hvad vil du have hjælp med?
Jeg kender ikke til tunerne i Tyskland, men du bestemmer vel selv om du vil købe?
Af Amazon
#196518
Jeg var måske ikke specifik nok.. :)

Jeg vil gerne have hjælp til om der er en løsning på DVB-t problemet..

TV'et har det ikke fordi de i Tyskland åbenbart bruger DVB-c...

Så kan jeg komme udenom at have en ekstern DVB-t tuner?
-kan jeg vha. programering løse problemet?

Nogen forslag?
Af BrianH
#196520
Amazon skrev:Jeg var måske ikke specifik nok.. :)

Jeg vil gerne have hjælp til om der er en løsning på DVB-t problemet..

TV'et har det ikke fordi de i Tyskland åbenbart bruger DVB-c...

Så kan jeg komme udenom at have en ekstern DVB-t tuner?
-kan jeg vha. programering løse problemet?

Nogen forslag?
Jeg kan ikke hjælpe...
Men det lyder mystisk, hvis de ikke skulle have dvb-t i tyskland. Jeg tror ikke helt på at alle i hele tyskland skulle have kabel-tv.

Men... har tv'et ingen tuner, skal du have en ekstern. Det kan ikke være anderledes
Af flatnesdam
#196522
VT50E har ikke DVB-T2 tuner, og kan derfor ikke modtage Boxers HD-kanaler. Man skal derfor passe på med at købe det, hvis man har egen antenne. Til kabel TV har det ingen betydning.

Du skal derfor have TV'et til en reduceret pris.

Du kan tilslutte en recorder med DVB-T2 tuner til dette TV og skifte kanal på recorderen med TV'ets fjernbetjening.
Af Amazon
#196536
flatnesdam skrev:VT50E har ikke DVB-T2 tuner, og kan derfor ikke modtage Boxers HD-kanaler. Man skal derfor passe på med at købe det, hvis man har egen antenne. Til kabel TV har det ingen betydning.

Du skal derfor have TV'et til en reduceret pris.

Du kan tilslutte en recorder med DVB-T2 tuner til dette TV og skifte kanal på recorderen med TV'ets fjernbetjening.
Tak for svar - det var en stor hjælp!!

Kræver det en specifik recorder (Panasonic eller??)

Jeg er bare ikke stor fan er mange fjernbetjening...

Tak :)
Af flatnesdam
#196539
Det virker på mit VT50Y sammen med en Samsung BD-E8300 gennem HDMI kablet. Jeg kan skifte op/ned på kanalerne eller indtaste kanalnummeret. Recorderen tænder automatisk når jeg tænder Tv'et. Med recorderen får du samtidig 2 tunere til rådighed.