Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daniel Buje
#193595
Hej med jer

jeg har et MEGET spøjst problem, har boxer på nuværende tidspunkt, og den største pakke, det der dog er mest latterligt, er at alle kanaler i min kanalpakke går direkte ind, med 95-100% signal styrke, både mux 4 & 5(!) men når jeg isoleret kigger på DR1 og DR2, så er jeg meget nede i signal styrke, og de falder ud stort set hele tiden! Og det er de eneste kanaler jeg får udfald på, selv hd kanalerne kører til UG.

Nogle inputs?

Skal siges jeg kører med LTE afskærmet antenne, 90db dobbeltafskærmede kabler, og godkendte og afskærmede antennestik.

What to do?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193623
Det er et skud i tågen, men du kan ikke have en finurlig kabelsplitter på et sted?

Og de andre tv-kanaler i MUX1 giver ikke ballade? (TV2 regionerne). DR1 og DR2 er jo ikke en del af Boxer, men kører i MUX1.
#193628
Rasmus Larsen skrev:Det er et skud i tågen, men du kan ikke have en finurlig kabelsplitter på et sted?

Og de andre tv-kanaler i MUX1 giver ikke ballade? (TV2 regionerne). DR1 og DR2 er jo ikke en del af Boxer, men kører i MUX1.
Hej rasmus

Nej har intet ekstra udstyr mellem antennen og tv'et, det kører direkte igennem.

Nej det er netop det der er det mest underlige(!!!!) fordi ALLE andre kanaler er upåvirket. Det ville være så dejlig nemt at give boxer skylden, men som du selv skriver - de har jo ikke direkte noget med boxer at gøre.

Andre ting? Kunne det virkelig være antennen som har fået en defekt på de modtage frekvenser? Synes bare det lyder besynderligt.
#193629
Det er vel ikke sådan at Dr1 og Dr2 har skiftet sendemast i det område hvor du bor, så antennen bare ska rettes ind evt. - ved godt det er lidt et vildt skud, men intet er da glemt så og problemet ka jo ligge i mange ting :p
#193632
Du kunne evt. Prøve at skifte til Hadsten senderen, hvis du normalt kører på Søsterhøj senderen eller omvendt - Hadsten senderen er betydeligt højere og sender også med langt højere sendestyrke end Søsterhøj - der kunne jo være bygget nyt beton byggeri i nærheden f.eks. som går ind og forstyrrer dit nuværende signal - begge sendere kører med vandret polaritet, så det sku bare være at dreje antennen i den rigtige retning - så er det da forsøgt ialtfald :)