Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#190922
Svagt eller dårligt signal evt. - tv2 HD er en af de digital kanaler der kræver optimale forhold - tjek din installation og sørg for at den er HF tæt - skift evt. til kvalitetsstik over hele linien og monter en signal forstærker, hvis du har store afstande i netværket eller mange enheder koblet på - på nogen tv kan man tjekke signalets kvalitet og styrke, så du selv har mulighed for at se hvor slemt det står til :) Er mit bud på det i første omgang ialtfald - held med det :)
#190990
Hej rock
Tak for rådet
Bor også i holstebro og vist ikke det bedste sted for boxer hd....
Men du har ret jeg kan se stue tv som køre noget kortere kabel viser 82 signal og 72 kvalitet og det sker også billedet hakker
Jeg har en harald nyborg antenne hvor jeg mener der indbygget antenneforstærker og har 2 udgang fra en lille boks søm hører til som kan dreje antenne.. Den skal have strøm så jeg går udfra der er forstærker i den..
#190996
I dit tilfælde ville jeg se mig om efter en antenne af bedre kvalitet, det sku nok løse problemet :) De der stue antenner har ganske rigtigt en forstærker indbygget, som forstærker selve det indkommende antennesignal, men det er ikke ikke nødvendigvis af det gode, hvis forstærkeren er af lav kvalitet - det samme gælder iøvrigt for forstærkere i kabel installationen - forstærkere skal altid holdes i bedste kvalitet for et godt resultat - det optimale vil faktisk være helt at undgå dem hvis muligt ! Stue antenner har jo behov for forstærker, grundet at de er små og forholdsvis dårlige til at modtage - hvis man vælger den løsning, skal man bestemt gå efter så høj kvalitet som muligt, eller simpelthen vælge en større og bedre antenne uden forstærkning :) At fortsætte med at udbygge et dårligt antennesignal, ved hjælp af forstærkere er åbenlyst ingen løsning, så kig dig omkring efter en bedre antenne løsning :) Signalet omkring Holstebro er af ok kvalitet, medmindre altså at du bor lige nedenunder Mejrup senderen, eller er totalt omgivet af boligblokke :) Held med at få det til at funke :)