Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pinoh
#189030
Har kig på et Panasonic st60. Men det har ikke pvr.
Hvis der anskaffes en feks, humax pvr box. og mit tv2 kort sættes deri. Skal humax boxen så være tændt for, for at se tv 2 ?. Eller er jeg nødt til at anskaffe et til tv2 kort til. for at denne øvelse kan lade sig gøre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#189032
Hvis du vil se TV via ST60's indbyggede tuner, så skal både PVR og ST60 have et kort. De kan ikke deles. Hvis du kun vil se TV via boksen, så skal du kun bruge ét kort, men den skal naturligvis være tændt, og TVet skal stå på den HDMI port boksen sidder i.
Af pinoh
#189114
Hvis nu der tilsluttes en harddisk-optager til ST60. Så skal antennestikket formentligt sættes i harddiskoptager og endvidere skal der et antenne kabel fra harddiskoptager til tv.
TV 2 kortet sættes nu i harddiskoptageren.
Spørgsmål 1 : vil jeg nu kunne optage tv2 på optager
Spørgsmål 2 : vil jeg kunne se tv2 , hvis optageren bare står i standby
Spørgsmål 3 : vil jeg kunne se dr 1 ramasjang osv , hvis optageren står på standby.

Mener i de gamle video dage man kaldte det noget med sløjfning :-)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#189118
1. Ja :)
2. Nej - optageren skal være tændt for at TV2 kortet kan dekode kanalen og vise den via HDMI.
3. Ja - du kan se alle ikke kodede kanaler som normalt, via det "sløjfede" antenne signal :)

I den nævnte opsætning er der tale om "sløjfning" af antenne signalet gennem optageren og det virker også selv om optageren står i Standby :)

Sløjfning eller pass-through er noget man normalt kun anvender inden for samme signal kilde - i dette tilfælde antenne signalet :) På visse nyere receivere, kører man også med pass-through af HDMI signalet, så HDMI signalet sendes igennem receiveren, selv når den står i Standby :)
Af pinoh
#189128
Tak for forståelig oplysning.
Vil svarene være de samme, hvis der vælges en pvr ?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#189129
Går ud fra at du mener et tv med indbygget pvr, isat tv2 kort i CI slot og uden tilkobling af særskilt optager !

Spørgsmålene vil ændre karakter....
Her vil du ha fuld adgang til at optage alle kanaler du har rettighed til, også mens tv'et står i Standby mode :) Med dobbelt tuner i tv!et kan du endda se et program og optage et andet imens :)
Af pinoh
#189135
Tænkte faktisk, en dvb t2 box med pvr mulighed. Købt og brugt i forbindelse med ST60

Prøver at finde ud af om jeg kan indfinde mig med den manglende pvr mulighed i ST 60 :-)
Synes der stor spring op til GT 60
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#189144
Ja så er svarene de samme, som hvis det er en optager :)
Hvis du vil ha et ja til spørgsmål 2 også, så kan du sætte et ekstra tv2 kort i tv'et, men det koster lidt ekstra i månedligt abonnement - var Torben også inde på i sit svar !
Vil gi' dig ret i at der er et kraftigt hop i pris mellem ST og GT modellen O_O