Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#182760
Hej,

Jeg er ved at renovere et gammelt hus, hvor jeg har overtaget en atenneinstallation med en forstærker (WISI MINI LINE VX81), og en masse Freja sløjfedåse med data udtag.
Jeg har skrottet alle dåserne i forbindelse med at alt EL er blevet renoveret, og har fået trukket et stjenenet til radio/tv.

Nu er spørgsmålet så om jeg skal beholde den gamle VX 81, eller jeg skal købe en ny DA-8PM(R).

Jeg har forestillet mig at jeg kunne beholde den gamle VX81. Jeg vil sætte kablet fra vejen direkte heri. Sætte en DVU4 efter forstærkeren (så jeg kan få data til mit kabelmodem), og så sende radio/tv signlet herfra til en splitter (COMEGA LLS 06 eller 08, eller denne her fra König http://www.av-cables.dk/antennefordeler ... vejs.html]). Der vil så i boligen være monteret dåser uden data (data synes jeg ikke er for kønt, og der vil aldrig blive brug for det, da installationen foregår i kælderen i mit krydsfelt, hvor kabelmodem bliver sat direkte over i min firewall/switch).

Spørgsmålet er om jeg får lavet et for svagt signal ved ovenstående løsning.

Den anden løsning jeg havde tænkt på var at sætte en DVU4 på kablet fra vejen, koble kabelmodem på data udgangen herfra, og sende radio/tv signalet ind i en DA-8PM(R), for at sende udgangene herfra til dåserne.

Løsning 2 er klart den dyreste løsning, men hvis den anden giver for ringe signal er den at foretrække.

Løsning 1 giver en udgift på en DVU4 samt en splitter, ca 200,-

Løsning 2 giver en udgift på DVU4 samt en DA-8PM(R), ca. 1.000,-

Hvad vil i anbefale at jeg gør?