Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fidse
#182377
Hej allesammen, jeg er ny her, men det virker som et sted hvor man kan få et godt råd, så here goes...

Jeg står og skal have nyt tv, mit 32" er krympet med tiden.
Jeg overvejer lidt at købe en plasma gaming skærm, da den alligevel hovedsageligt bliver brugt til ps3 og så film fra min pc. Men min kæreste slår mig ihjel hvis det ikke KAN blive brugt til tv, vi har hd boxen fra Viasat, men bliver jeg nødt til at købe en ekstern tv tuner, eller er det nok bare med boxen?

Please hjælp en nøøb...

Mvh Louis
Af DavidHimself
#182413
Typisk anbefaler man ikke plasmaskærme til folk der spiller meget, pga burn-in faren (jeg har aldrig selv haft problemer - men nogen har).

Men HD-boxen kan sættes til det nye TV næsten uanset hvad du/i køber :)
Af BrunoB
#182433
DavidHimself skrev:Typisk anbefaler man ikke plasmaskærme til folk der spiller meget, pga burn-in faren (jeg har aldrig selv haft problemer - men nogen har).
At man ikke bør anbefale plasma til gaming er mildest talt ikke rigtigt.
I hvert fald ikke hvis man er interesseret i hurtig reaktionstid/billedskarphed ved bevægelse.
Her har LCD skærme ikke en chance ved sammenligning.

Problemet er blot at lidt for mange der aldrig selv har prøvet plasma + gaming optræder som Kloge Åge.
Af samme grund har jeg i nedenstående thread refereret til nogle fagfolk. O-O
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... highlight=
Af DavidHimself
#182439
BrunoB skrev:At man ikke bør anbefale plasma til gaming er mildest talt ikke rigtigt.
Okay, BrunoB - lad mig omformulere. Jeg har tit oplevet at folk bliver frarådet at bruge plasma hvis der spilles meget. Som du burde kunne udlede af mit indlæg, er jeg ikke en af dem der fraråder folk at vælge denne type skærme da jeg har aldrig haft problemer med at spille på mit plasma-TV.
Det var blot en heads-up, omkring de teser folk kunne finde på at hive frem.
Af BrunoB
#182440
Hej David
Selvom mit indlæg godt kan forstås sådan så opfatter jeg ikke dig som Fætter Åge.
Kloge Ågerne er dem jeg har stødt på der uden sandsynligvis selv at have gamet på en plasma nærmest aggresivt fastslår at LCD skærme/TV er det eneste der duer. For de der plasmaer duer ikke.
Og så plejer de at tilføje at netop det LCD TV som de selv gamer på er langt det bedste. :-)
Af OleA
#182441
Fidse skrev:Hej allesammen, jeg er ny her, men det virker som et sted hvor man kan få et godt råd, så here goes...

Jeg står og skal have nyt tv, mit 32" er krympet med tiden.
Jeg overvejer lidt at købe en plasma gaming skærm, da den alligevel hovedsageligt bliver brugt til ps3 og så film fra min pc. Men min kæreste slår mig ihjel hvis det ikke KAN blive brugt til tv, vi har hd boxen fra Viasat, men bliver jeg nødt til at købe en ekstern tv tuner, eller er det nok bare med boxen?

Please hjælp en nøøb...

Mvh Louis
Hvorfor skulle det ikke være nok med Viasat boksen? Jeg har måske misfostået spørgsmålet.