Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Draupnir
#182171
Jeg ku' lige bruge en dvbt2-box med flere tunere, 3-4-5 stykker, indbygget Wi-Fi. Kun antenne et sted og streaming til alle husets skærme. Styres med smartphone, tablet o.s.v over Wi-Fi.
Af lgowner
#182180
hvis jeg forstår det rigtig, så ville en boks til DVBT med antenne nok være korrekt løsning.

der findes ingen dvbt løsninger som kan dekode og sende til flere enheder, der skal du vente på 2013 tv skærme fra panasonic? ellers er du ude i en pc løsning med noget rod og software som vist ikke må omtales her på forum.
Af Draupnir
#182184
Er klar over produktet ikke findes endnu, men gad vide hvorfor. Der må da være mange som ville være interesseret. I hvert fald hvis man bor langt fra telefoncentralen, så TV over nettet er udelukket. Det er jo ikke ny teknologi, bare en kombi af allerede eksisterende. Grundliggende er det friheden for antenneledning til tv'erne der er interessant. Det er jo det samme antennesignal ligegyldig hvor mange tunere en enhed har.
Af lgowner
#182188
årsagen er rettighederne og brud på regler som retransmit af det digital billed som modtages, så det er simpelthen brud på loven omkring kopiering. da det du ønsker er en kopi af det digitale billed og så lægge det over på andre skærme.

jeg tror ikke panasonic får problemer da de ikke viser billed fra tunerX på samme skærm så derfor må de krypteret godt sende det mellem 2 skærme og så dekryptere og vise det på destinations skærmen.

du ønsker at et signal kopieres til X antal kopier i huset, det er ulovligt og yderligere på krypterede kanaler hos Boxer brud på deres abbonement regler.

så du finder årsagen der imellem, så jo tek. er her, men loven er ikke med dig.
Af OleA
#182195
Ville også friste mange der bor i lejlighed, kollegier med mere til at deles om et signal. Så sådan et produkt skal du næppe forvente.