Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#182077
Jeg har stofa's store programpakke og havde i sin tid tilkøbt hd pakke for at få 6'eren og TV3+ i hd, da de ikke var inkluderet i min programpakke. Stofa har nu ikke de to kanaler i deres tv pakker.
Så jeg sagde min hd pakke op for at få 4 fritvalg kanaler bla canal 9 HD. Stofa oplyser mig at kanal 6 hd og 3+ hd er inkluderet i deres største tv pakke.
Jeg kan på mit tv i stuen hvori jeg har ca modul se de nævnte tv kanaler med ikke i soveværelset hvor jeg kun har tv kabel.
Stofa siger at je kan se de hd kanaler pga mit ca modul. Fint fint tænker jeg og får canal 9 samtidigt med jeg beholder TV3+HD sant kanal 6'eren.

Nu har jeg så mistet 3+ hd, men stadig har 6'eren..
Af jng
#182082
bromberg skrev:Jeg har stofa's store programpakke og havde i sin tid tilkøbt hd pakke for at få 6'eren og TV3+ i hd, da de ikke var inkluderet i min programpakke. Stofa har nu ikke de to kanaler i deres tv pakker.
Så jeg sagde min hd pakke op for at få 4 fritvalg kanaler bla canal 9 HD. Stofa oplyser mig at kanal 6 hd og 3+ hd er inkluderet i deres største tv pakke.
Jeg kan på mit tv i stuen hvori jeg har ca modul se de nævnte tv kanaler med ikke i soveværelset hvor jeg kun har tv kabel.
Stofa siger at je kan se de hd kanaler pga mit ca modul. Fint fint tænker jeg og får canal 9 samtidigt med jeg beholder TV3+HD sant kanal 6'eren.

Nu har jeg så mistet 3+ hd, men stadig har 6'eren..
Hvor uinteressant.
Af bromberg
#182083
Så må jeg spørge på en anden måde - nogen forslag til hvordan jeg kan finde TV3+hd igen evt ud fra søge kriterier?????
Af Peter49
#182086
Hvilken antenneforening er du medlem af?
Hvilken tv-pakke har du?
Af Peter49
#182087
jng skrev:
bromberg skrev:Jeg har stofa's store programpakke og havde i sin tid tilkøbt hd pakke for at få 6'eren og TV3+ i hd, da de ikke var inkluderet i min programpakke. Stofa har nu ikke de to kanaler i deres tv pakker.
Så jeg sagde min hd pakke op for at få 4 fritvalg kanaler bla canal 9 HD. Stofa oplyser mig at kanal 6 hd og 3+ hd er inkluderet i deres største tv pakke.
Jeg kan på mit tv i stuen hvori jeg har ca modul se de nævnte tv kanaler med ikke i soveværelset hvor jeg kun har tv kabel.
Stofa siger at je kan se de hd kanaler pga mit ca modul. Fint fint tænker jeg og får canal 9 samtidigt med jeg beholder TV3+HD sant kanal 6'eren.

Nu har jeg så mistet 3+ hd, men stadig har 6'eren..
Hvor uinteressant.
Hvorfor undlader du ikke at svare, når du intet konstruktivt har at sige?
Af bromberg
#182088
Peter49 skrev:Hvilken antenneforening er du medlem af?
Hvilken tv-pakke har du?
Høng antenne forening. Det er "den store pakke", som vidst også hedder pakke 3.
Stofa fortalte mig at min antenneforening har begge kanaler.

Det har taget 4-5 forøg at få de tilvalgs kanaler ind på mit abonnement, så tænker det er noget teknisk, så det kan ligesåvel være et problem ved stofa som et problem ved min søgning..
Har lige lavet en ny kanalsøgning og her kan den ikke engang finde bare en placering til 3+hd
Af Peter49
#182092
Når du søger efter kanaler, har du så brugt følgende indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Af bromberg
#182099
Peter49 skrev:Når du søger efter kanaler, har du så brugt følgende indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
De værdier fik jeg fra stofa, men kunne kun finde 4 kanaler og ikke TV3+hd.
Jeg ved dog ikke hvor jeg finder QAM indstillinger. Mit tv er et vt30
Af Peter49
#182100
Du skulle da finde meget mere end 4 kanaler.
Hvilke kanaler er det du finder?
Af bromberg
#182106
Bent odense skrev:Er dine kabler/stik HF-TÆT.
Den finder 4 kanaler når jeg søger ud fra de værdier og manuel søgning. Ellers kan den finde mange andre ved automatisk søgning og også TV3+hd, der er bare intet billede. Det var der så sent som i mandags. Så det er først forsvundet efter jeg ændrede mit abonnement.
Om mine kabler er sikret tør jeg ikke sige, men et tykt et stofa selv har lavet ved installering sidste år..
Har netop måtte skifte kabel i soveværelset da kanal 8 forsvandt pludseligt, men kom igen ved et bedre kabel
Af bromberg
#182107
Peter49 skrev:Du skulle da finde meget mere end 4 kanaler.
Hvilke kanaler er det du finder?
Fik slet ikke svaret hvilke kanaler. DR1 TV2 kan ikke lige på stående fod huske de to sidste
Af Bent odense
#182108
Det kan måske lyde som,at stofa ikke har sat det rigtige filter i der styrer tv-pakken..
Af Peter49
#182109
Hvis du skal finde alle dine kanaler, skal du bruge automatisk søgning, og indtaste de værdier som du har fået af Stofa minus qam.

Når jeg ser på de kanaler man kan modtage i Høng Antennelaug, findes Canal 8 slet ikke, og TV3+ findes kun sd udgaven, ikke i HD udgaven.