Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sindahl
#178867
Hej,

Jeg stødte forleden tilfældigt på en Samsung BD-E8300N på et udsalgssted i Bilka, og så vidt jeg kunne læse, havde denne mulighed for at streame et tv-signal rundt til andre enheder koblet på netværket, idet den har 2 tunere.

Da jeg netop står og har behov for sådan en løsning, og ikke kender noget som helst til dette område, vil jeg høre om jeg har forstået deres beskrivelse rigtig, og om I kender andre løsninger? jeg har ikke behov for hdd-optager, men indtil videre har jeg kun kunne finde en sådan løsning i forbindelse med en HDD-optager/Blu-ray afspiller.

Mit behov er sådan set simpelt. Mit fjernsyn har ikke en digital dekoder, så jeg har behov for en enhed der har en dvb-c dekoder, 2 tunere samt mulighed for at streame signalet rundt til andre enheder på netværket(såfremt dette er muligt). Er der nogen der kan bekræfte at den pågældende Blu-ray afspiller kan dette og om der findes andre (evt. billigere) løsninger?

/Sindahl
Af Sindahl
#178932
Jeg kan lige følge op på tråden ved at nævne, at jeg har fundet en enhed, der indeholder to tv-tuners og kan kobles på lokalnetværket. Derved kan man nå den med diverse DVR-afspillere og der findes vist også en danskproduceret uofficiel IOS app til at tilgå enheden, så man også kan se fjernsyn på IPhone og IPad. Den understøtter dog kun DVB-T og DVB-C og ikke DVB-T2.

Silicondust HDHomeRun(http://www.hdhomerun.net/)

/Sindahl