Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#173931
Hej!

Jeg har investeret i en Mac Mini med Elgato's EyeTV.
Det virker fint, men jeg har nogle små irritationsmomenter.

1. EPG - opdaterer tilsyneladende ikke, medmindre man fx. står på DR1 og i løbet af 10 min. - får den hentet for 4-5 dage.
Dette gælder alle kanaler? Så jeg skal i teorien ind på hver enkelt kanal, vente i 10 min. - til den har hentet EPG for ugen, på den pågældende kanal.
Løsningsforslag?

2. Til tider problemer med at få fat i Mac Mini'en via Elgato EyeTV fra iPhone eller iPad, når den står i DVALE. Når man prøver fange Mac Mini'en - spørger den, om den skal starte EyeTV op - ja tak, det må du gerne. Men så er det ligesom om den "dør" og så modtager den intet streaming signal?
Løsningsforslag? Prøvede i går at slette en fil fra Mac Mini'en - som hedder noget med autowakeup.plist - dog har jeg ikke fået testet det 100%

3. Mac Mini'en kan indimellem stå tændt, selvom jeg ikke har tændt den. Som udgangspunkt skal den stå i DVALE - når den ikke optager eller streamer TV via Elgato EyeTV. Hvordan forhindrer jeg dette?
Løsningsforslag?

Håber nogen kan hjælpe mig med dette :-)
Har Googlet en del - men uden held.

God aften ;)
Af Marshall
#173933
Nu har jeg prøvet at connecte til EyeTV via iPhone.
Denne gang, starter Mac Mini'en op og streamer fint signal til DR HD.
Men pludselig stopper den og jeg kan se Mac Mini'en er gået i DVALE igen?
Når jeg prøver nu, står der bare "intet signal" :(